onsdag 11 juni 2014

Tallinnkryssning med vänner Juni 2014, bildbomb!

Nu har jag äntligen grejat med bilderna från vår Tallinn/kryssningsweekend, var ju som vanligt jättemycket fotat och en i sällskapet vill inte vara med på sociala medier så jag har många fina bilder jag inte visar, men det blir ÄNDÅ väldigt många! Har samlat de flesta i små collage. 

Vi har ca 43 mil till Stockholm så resvalet ner föll som vanligt på buss. =) Drygt i värmen men man har kul på bussen också! Och den stannar alltid i Tönnebro för lunch.  For vid 8.20 och framme vid 15.45 ca. 

Vår båt, MS Baltic Queen! Störst (men inte lika rolig som Finlandsfärjorna ;))

Myste på soldäck tills det var dags för middag. Avfärd 17.45.

Vi hade valt Buffé båda dagarna, och personligen tycker jag faktiskt buffén var bättre än på Finlandsbåtarna, iallafall fiskdelen, men det kan ju ändras från år till år. 
 Blev lite taxfree-shopping och sen en tripp ner till poolen efter maten. En liten besvikelse, bara en stor kall pool att plaska runt i och bastu i omklädningsrummen. Var dock mysigt att man kunde se utsikten från fören på storbildsskärm i poolen. 

Sen till hytterna för lite ombyte, sminkning och hyttfest! 

Och efter det blev det party hela natten lång, både i barer och på discot! Vi var på dansgolvet till 3.30 svensk tid (4.30 estländsk) och somnade väl inte förrän runt 45 min-1 timme senare... Tiden går fort när man har roligt!


Trött tröttare tröttast var man när klockan ringde blott fåtal timmar senare. Vilade en stund efter frukost innan vi gick i land i Tallinn.  Vi styrde kosan direkt mot Gamla Stan där vi sökte upp lämplig restaurang för lunch!  

Sen blev det strosande runt i Gamla stan och kika på fina hus. Vi hade tur med vädret och fick varmt trots att tidigare väder-rapporter verkat dåliga. 

Fina klocktornet på torget, här finns en mysig liten krog (Krûg Inn Tristan & Isolde) med superbra priser på öl, kryddvin, minipajer och annat mumsigt. ;) 

Vi gick till Dannebrog-cafét i klostermuren, som jag och M fastnat så för sist vi var där, och satt en stund med varsin dryck och njöt av utsikten. 

Högt uppe på muren! 




Mer strosande...Inne i kyrkorna fick man inte fota, men de var fina. ;) 




Älskar denna stad!

Vi gick på båten i tid för att hinna duscha och vila en stund igen innan buffén. Lite mer taxfreeshopping (köpte bla. varsitt Lego-set till barnen ;))

Sen mer party!! Blev lite lugnare denna kväll, man måste ju orka med bussen dagen efter också. ;) La oss kring 1 svensk tid. 

Denna kille Micke, kryssningsvärd tror jag han var, var enormt duktig på att sjunga! Han höll både i en rolig fråge-musiktävling och sen karaoke. Jättekul att lyssna på! (Vi sjöng faktiskt lite karaoke vi med ;))


Resan blev verkligen lyckad, hoppas att det blir fler gånger! 
Kom hem kring 18-tiden på söndag och svängde in på vår gata samtidigt som farmor kom med kidsen. =) 

Förutom nån flaska vin, rom och vodka m.m så köpte M ett halsband till mig (efter min önskan, haha han sökte inte upp det själv ;)) och en bok. Bland de läskigaste filmer jag vet, som bok på originalspråket, jiihaa! Vi handlade inget i land. 

Vill ni se mer Tallinn-bilder så kan ni kika på min och Ms resa med hotellvistelse där 2011  HÄR och HÄR
Tipsar också om att klicka på dessa bilder så ni ser dem större. ;) 

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Mysigt! ! Det är fint i Tallin!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...