torsdag 8 juli 2010

Tiril 5 månader igår!

I alla dopförberedelser glömde jag ju att Tiril blev 5 månader igår, det kom jag på inatt när jag ammade..=) Våran härliga tjej, redan gått 5 månader!! Nu börjar jag få ångest...går så fort!
Nästa vecka är det dax för BVC igen, och vaccination.
Just nu håller jag på med Tirils gästbok, baket är avklarat (förutom tårta som mamma ska fixa idag), och kläderna är klara. I eftermiddag när M kommit hem så åker vi till stugan. "En riktig prinsessa" verkligen! =) Tröja i arv från mig o mina systrar! Kiron gosar med sin stora tiger som han fick av farmor o Voitto sin första jul, när han var 2 månader...
Lite blomsterprakt från våra rabatter...kejsarkrona!
Urtjusig "vad de nu heter"...=) Namnet är borttappat...
Små lila violer...antar jag att det är. =)
Söta skruttan övar på att sitta...även detta är en tröja sen vi var små.
Trögt att köra trehjulingen på gräsmattan, men det går med lite vilja!

J-la myror vi har på gräsmattan, de går inte att ta död på! Nu nyss kom Kiron inspringande med ett illvrål, han hade blivit biten av en av de röda små j-larna! Jobbigt att man inte kan vara på gräsmattan utan att behöva vara rädd för att bli biten... och betten gör REJÄLT ont, de biter stora köttstycken!
Iallafall, ni får ha det så bra tills vi hörs igen, förmodligen efter helgen nån gång! =)


2 kommentarer:

Ulrika sa...

Hejsan
Hoppas ni mår bra i värmen! Jätte grattis till Tiril på sin fem månaders dag! Gud va tiden gått fort! Kram!

Maria sa...

Grattis Tiril i efterskott! =) Hoppas det blev ett underbart dop!

Myror ja...hemska små kryp...vi har ju inga pissmyror men myror som tar sig in och klättrar runt i köket...var idag och letade efter sånna där dosor man kan lägga ut men hittade inga..får fortsätta sökandet en annan dag.

Kramen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...