onsdag 21 juli 2010

Sprängvarning, mumsigt, tyger och snart bebbe!

Inatt har jag sovit gott! Tiril somnade kring 21 och sov sen till 7-tiden!!! Jag vaknade ju däremot med sprängvarning....Men sånt får man ta.
Igår kom då mormor o morfar äntligen till Kirons stora lycka. Vi fikade och satt ute och surrade en stund, tog en liten promenad (där Kiron visade prov på anfall av "jäkelskap" som han får ibland)... Barnen fick varsin leksak av mamma o pappa, Kiron en stor fin jeep-lastbil, och Tiril en ko som sjunger och pratar. =) Jag fick också grejer...av min bror Johan och fästmön Jennie, som också kom på besök. De hade med sig en påse tyger (lakan, gardiner o dylikt). Tack så mycket! Så hörrni, om ni har några tyger skräpandes hemma, skicka dem till mig istället, kan bli nåt fint! =)
Mumsigt blev det med tacos ute!
Mormor och Kiron springer runt äppelträdet...(han hade redan fått Johan yr så då tog han mormor istället, hehe!)
Efter maten for vi ut till Nickebo och fikade. De har mycket gott hembakt att välja på.
Kiron och M mumsar i sig.
Utsikten från Paviljongen...
Vi satt nere i paviljongen nära vattnet, mysigt (förutom att den hade en läskig bord/bänk som kändes ganska svajig, vi fick förvarna varandra om nån skulle resa sig, haha!)
Fina Nickebo!
Sen blev det hemgång, dusch och kvällsfix, och lite Ugly Betty innan läggdax.
Imorgon eftermiddag åker vi ev. till stugan igen, vi ska på bröllopsfest på lördag!
Var meningen vi skulle vara standby-barnvakter till Ia och Daniel om de ev. måste in på förlossningen, men de har lyckats ordna så barnen sover i Sollefteå istället (hos farmor o farfar på campingen).
Spännande nära nu för dem, BF den 31:a men Robin kom i v. 38 + några dagar, och Molly i v. 33...Jag har gissat att bebben kommer imorgon 22:a, mitt förra gissningsdatum var 17:e men det blev ju fel. Tror de får en tjej till, och det tror M med, den 25:e gissar han på (söndag). Ja...vi får se! Spännande dock, de har ju haft supersnabba förlossningar också, typ 2-3 timmar från första värken (om ens det, beror på när man börjar räkna). Är nyfiken på filuren!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...