fredag 27 februari 2009

Torsdag o fredag

Åh...äntligen är det en sån där härlig fredag igen, en sån där fredag då jag inte jobbar!!!! UNDERBART! Jobbat nu inatt, är helt slut, haft ont i ryggen några dagar och det blir inte bättre, detta har orsakat att jag har ont i nacken och axlarna eftersom jag spänner mig, och då får jag huvudvärk...ond cirkel. Dessutom var det fullt upp igår, direkt efter att jag ätit for vi på liten shoppingrunda. Lite second hand och lite mat. Och lite fler reaböcker, Koontz, King och Cussler... Hade gått bra för Kiron på dagis den första "långdagen" men han hade sovit mindre än han brukar (bara 40 min men det brukar bli så ibland) och så hade han ramlat från en korg och slagit i hakan och förmodligen bitit sig i tungan lite...ujuj. Hade ett litet sår på hakan. Stackars lilla älskling! Just nu sitter M och äter frukost med en liten snyltare bredvid sig!!!
Ikväll blir det gott käk! Supergott!!!
MEXIKANSK KÖTTFÄRSSOPPA 500g köttfärs 2 gula lökar finhackade 2 röda paprikor tärnade 2 vitlöksklyftor hackade 2 msk olja 4 msk chilipulver 2 tsk spiskummin 1 l köttbuljong 1 pressad lime 300g kokta blandade bönor 1/2 dl hackad persilja o koriander Fräs köttfärsen med lök, paprika och vitlök i oljan tills det får lite färg. Tillsätt de torra kryddorna och fräs ett par min till. Slå på buljongen och koka 20 min. Rör ner bönorna och låt det bli varmt.. Smaka av med salt, peppar och limejuice. Rör ner örterna sist. Servera med lite gräddfil, tortillachips och guacamole eller ett gott bröd.

Nu ska jag sussa...natti natti!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...