fredag 9 december 2011

Klippt!


Äntligen ledig helg! Känner att det sitter extra bra just nu!! Jag och M ska ha lite TV-mys strax, han duschar just nu och barnen har nyss kommit i säng. Blir väl kanske att se lite Criminal Minds och kanske lite Supernatural eller True Blood. Var sugen på att se "En Julsaga" med Jim Carrey, inte hunnit se den än, men vet inte om den går att hyra härikring nånstans...

Jag är ju förresten nyklippt, så skönt, höll på bli galen på min långa lugg! Vill fortsätta spara ut håret lite men det blir ju slitet också så man får ju ta bort lite allt eftersom. Nu har jag haft håret i svans idag på jobbet också så ni får ursäkta lite "svans-lockar". =)
Vi har värsta ovädret här idag, inte så mycket snö men snöblandat regn och blåst rakt igenom märgen!! Blev dyngsur på väg från jobbet. Fy vale. Det är klass 2 varning på vädret här uppe idag, räddningstjänsten hade gått ut med extra "heads up" till oss inom vård och omsorg, ifall det skulle bli svårt för tex. hemtjänsten att ta sig fram.

När jag hämtat barnen från dagis stannade vi inomhus sen såklart... Varit orolig för M som måste köra 5 mil men det gick bra...=)
Tiril visar här vinterns nya mode....valfri huvudbonad löst på skalpen, en halskrage lite slarvigt matchad till övriga kläderna, uppknäppt body för enklare och snabbare klädbyten, och så vinterns måste nr 1: Bara fötter! ;o)

Hon klär på sig och av sig hundrafemtioelva gånger om dagen! Och säger också ofta till när hon kissat i blöjan...så det går många blöjor. Hon har kissat på potta/toalett nån gång men än så länge är det nog mest bara kul med själva sittandet där...


De har haft pysselvecka på dagis...Kiron och Tiril har ju missat stor del av det då de gått mest eftermiddagar denna vecka, och Tiril ju också var hemma en dag. Men lite pyssel hade Kiron fått ihop. En sten-tomte, burk-ljuslykta m.m. Fick ta hem det och lite pepparkakor de bakat, i en stor strut...Kiron fann strax en annan användning för den! Ja jag vet vad han ser ut som....
Tiril sees, Tiril does!
Till middag lagade jag nötstek med viltsås och potatisgratäng till, götta!
Nej, nu ska jag ta ett glas rödvin och gå och mysa med sambon!
Ha en fin fredag!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...