torsdag 1 december 2011

Julstök ikväll!


Idag jobbade jag till 12.30... Sen har jag sytt litegrann, julinspirerat även det, (finns i sybloggen för nyfikna), mellan varven av allt som hör barn till..
Lagade korvstroganoff till middag, och satte då också deg på jäsning till lussebullar! Så när vi ätit ställde jag och Kiron oss och "skapade..."=) Han var även denna gång tålmodig och var med ända tills degen var slut! Det blev diverse krumelurer, klumpar, ormar, och bokstäver. Han gjorde i, och då testade jag hela hans namn...=) Smakar nog lika gott hur de än ser ut, eller hur?
Såhär blev slutresultatet!


Lycklig liten bagarkille!

Badning för barnen sen...Kiron provade ett nytt kalsongmode...(självklart rena!!!!). Imorgon åker han och Tiril med farfar och Carina över helgen. Jag och M ska ju på spa Maskrosen imorgon, i Sundsvall. Ser fram emot det! Synd att man jobbar resten av helgen. Testade att få ledigt på söndag men det är så många sjuka just nu och fattas folk lite överallt, så de fick inte ut nån vikarie. Jaja, försöka duger. Kan ju mysa lite ändå.
Självklart öppnade vi också första luckan i kalendern! Barnen har fått varsin chokladkalender. Vi såg också TVs julkalender ikväll, den verkar riktigt mysig, tror vi ska köpa kalender till Kiron för första gången i år.
Sen har det blivit lite Criminal Minds och strykande av julgardiner också. Sakta men säkert blir det mer och mer jul här....=)
Godnatt, ha en bra fredag! (Och helg, får se när jag skriver igen!)

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Vilka fina lussebullar av "kalsongmannen" *fniss*

Några lussebullar blir det INTE i detta hus ;) men tänkte ev. ge mig på ett pepparkakshus i år.
Har haft några års uppehåll med det för att jag inte haft tid och ork att ha Eddie med när det ska micklas och sättas ihop, men i år känns han stor nog att kunna delta utan att det blir kaos!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...