måndag 12 december 2011

Julmarknad, raggsockar, shabby pynt länk-tips och födelsedagsuppvaktning!

Nu har vi köpt en ny minneskortsmojäng, billigt och bra på Dollar, haha! Så Maria, jag ska lägga ut inlägg om julpyntningen snart!!! =) 

Idag har jag jobbat kväll, gått bra. Konstigt väder har vi, nu har all snö regnat bort igen!!! Blä. Imorgon skulle jag ha jobbat 7.30-12.30 men jag sökte och fick kompledigt, så jag missar inte Tirils första Luciatåg (och Kirons fjärde), så glad, deppat lite för det och M har fått intyga att han ska filma allt med vår DVDkamera...men nu får jag se det live! YES! Våra skruttungar kommer vara så söta pepparkaksgubbar.

Igår var vi ju ute och rände en stor del av dagen. Vi var på julmarknaden på Murberget, där jag bla. köpte lite fint pynt bla. från Aunt Molly´s, och kikade också på Lockeby gårds fina prylar... gud hade vi råd skulle jag kunna köpa hur mycket som helst, så fina saker!
Från en bekant köpte vi också ett par hemstickade raggsockar till Kiron, konstaterade just när vi skulle åka att hans enda par var på dagis...
Sedan var vi ju också förbi hos familjen Fahlén, och firade Daniel i efterskott. De var i packningstagen för en tripp uppöver landet, Kiruna och Karesuando, där Ia har släkt. Kul att träffas och surra lite före, lär väl dröja lite innan vi ses igen, de blir borta nån vecka och sen är det all julstress. Kanske inte ses förrän vi byter barnens klappar. =)
Charm-Albin satte sig genast hos M.
Födelsedagskarlen.
Tiril var nyvaken och knäig, men det gick ju bra så länge man bara satt. =)
Nej herregud nu är det bäst jag avslutar, fast jag nu blev ledig imorgon så ska jag ju ändå upp tidigt med barnen, ska bli så mysigt med Lucia!!!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...