onsdag 28 december 2011

Julafton hemma hos oss!!

Hoppas er jul varit fin!!! En sak är iallafall säker, vår jul har bara svischat förbi!!
Känns ovant att sitta i köket och blogga, haha, har inte haft trådlöst förut. =)

På julafton var vi här hemma hos oss, huset fullt med 17 personer! Trevligt! Vi var vår familj (4), min mamma och pappa, Ms mamma och Voitto, Ms bror Mats och hans tjej Hanna, min äldsta syster och hennes familj (4), och Johan, Kikki och Robin. =)
Pappa  och Voitto sitter och ser på när vi förbereder maten..
Fr, vänster svärmor Haidie, mamma Ann-Charlotte, pappa Bernt, svåger Mats med Tiril i knät, och "svägerska" (Mats tjej) Hanna. =)
Hela köket var fullt av julmat.


Yngst var Robin, 3 veckor. =) Här i Bettans (min systers fosterdotters) famn. Han gick från famn till famn den kvällen. =)
Efter att middagen var intagen väntade vi på tomten...här spanar de efter honom i fönstren.
Och här kommer han på vägen!
Barnen hade tydligen varit snälla i år, för mycket klappar var det! Barnen har väl i princip fått allt de önskat sig och lite till.

Tiril och jag väntar för att se om nån klapp hamnar hos oss!

Kiron får klappar av den snälla tomten.

Och Tiril vågar sig också fram. Alla barn var kavata och gav tomten kramar när han delat ut sin säck...Utdelningen togs sen över av oss andra medan tomten kunde ge sig iväg till resterande barn i världen som satt och väntade. =)
Tiril orkade inte öppna alla sina klappar, utan ville koncentrera sig på en i taget, tex. när hon öppnade Barnkammarboken med sånger, satt hon och sjöng och bläddrade länge...
Kiron halvt dränkt under sina klappar, haha!
Tiril provar sina nya fodrade regnbrallor som hon fick av oss.
Robin slumrar i sin julklappsmössa, fick den av oss. Cooling! =)

Även Hugo-kissen var julfin, iallafall för en stund, med röd rosett.

Eftersom vi som vanligt fotat så mycket så gör jag egna inlägg för juldagen och annandagen. Jag har jobbat annandagskväll och igår, men nu har jag 2 dagar ledigt med övriga familjen (M har föräldraledigt hela veckan), vi softar och har det skönt, igår fick jag ta ett långt varmt bad med ett glas vin, fick t.o.m fotmassage! =) Inte fel alls!
Idag har jag och Kiron varit på "playdate" hos gamla föräldragruppskompisar som bor i närheten, han tyckte det var jättekul och jag med.
Nu är fläskfilén och potatisgratängen i ugnen, strax ska vi äta, med rosépepparsås till!

1 kommentar:

Tina sa...

God fortsättning!
Julen verkligen svischade förbi..vips så var den över..
Gillar verkligen erat vardagsrumsbord....eller kista :-)

Nu lackar det mot nyår och vips så är det ett nytt år igen..dagarna går fort.

Många kramar!

p.s: Jag fick en symaskin i julklapp :D
Här ska sys!
d.s

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...