fredag 18 november 2011

Hur var det här då?

Har fortfarande inte fått till att kunna överföra bilder från kamerans minneskort, men kan överföra från mobilen. Så nu har jag tagit liten bildrapport härifrån. =) Kiron mår bättre, han kräktes sista gången natten till igår. Fick i sig blåbärssoppa och smörgås igår under dagen, och lite kött till middag. Nu på morgonen har han ätit välling och macka.


Han älskar just nu att titta i de leksakskataloger som kommit i brevlådan. Han ser mycket han vill ha...Går ju inte att få allt, men jag ska göra ett inlägg om lite han önskar sig/behöver i julklapp senare i helgen förhoppningsvis. Stumpan sov bättre inatt, natten till igår var jättejobbig, tror hon låg vaken flera timmar i sträck!!!! Hennes hosta är fortfarande jobbig.

Kommer fundera över vad hon behöver i julklapp också...men det blir ett senare inlägg.
Gamm-katta som är mer än lovligt fräck vad gäller mat nu, nästan så hon går och stjäl direkt från tallriken fast man står bredvid. Jag brukar iallafall alltid ge henne en skiva ost när jag brer mackor....

Igår fållade jag upp några gardiner åt bror och Kikki. Av bitarna jag klippte bort sydde jag 2 kuddar åt dem...Haha skulle försöka dokumentera men ungarna kunde inte hålla sig ur bild. =) Ska ta med det sydda till jobbet i helgen och lämna det där, bror jobbar också i helgen. Fast inte samtidigt som mig, han har dagperiod. Jag jobbar ju natt. Jag är då ensam på min våning, 2 avdelningar (med 16 boende allt som allt), är 2 våningar till med en personal på varje. Vi hjälps ju åt när det behövs, såklart!



Nu ska jag kika lite mer efter julklappar här, innan jag fixar lunch och sen ser om jag hinner sy nåt idag. Ha en bra fredag!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...