onsdag 23 november 2011

Adventsklart, jobbiga nätter med hostig busgurka, egna visitkort och jättepaket!

Hej hej hallå från VAB-stugan....Jag vabbar natten som kommer och natten till fredag. Shit vilken jobbig natt det blev inatt, med lilltösen och hennes hosta...
Igår kunde hon inte sova nåt på dagen pga. av hostan men idag gick det, var väl så trött efter natten. Kiron har varit på dagis och haft kul.
Jag har sytt klart en jumpsuit till Albin som Ia beställt...Annars har jag och skruttan mest myst. Hon har bla. målat med tusch på sin Bamse-tröja....=/ Hehe.
Fått hem lite av det jag köpt på Tradera, kliar i fingrarna att få sätta igång och pyssla med det, ska bla. bli nån julklapp, men måste vänta in lite mer pryttlar. =) Paketet från Two Shabby Chicks har iallafall kommit, väntar på att hämtas ut hos Schenker...=) Får se om vi hinner idag.

Nu har jag hemgjord pytt i ugnen, med morötter, potatis, broccoli, köttbullar och korv. Ska bli gott. M är på väg hem, skulle handla lite först. Sen är det väl genomgång av de sista prylarna till helgens leksaksloppis som gäller. Kom ihåg lördag 9.30 på Brännaborg!! Leksaker, vintersportprylar, babyprylar, om jag förstått det rätt.

Igår plockade M fram adventsstakarna och stjärnorna, så nu är det lite julmysigt här. Barnen fick sin lilla julgran på lekrummet också. Kan inte fatta att det är advent på söndag!! Får se när vi hinner byta gardiner också...

Här en bus-bild på skruttan förra veckan innan hon blev sådär jätteförkyld igen. Ser ni buset i blicken?



Häromdagen kom mina produkter från Vistaprint, en visitkortshållare som saknas bara? Jaja den var gratis, men de skulle ev. dela paketet också. Har iallafall beställt visitkort för LillSpooky med bloggadress och mail. Och egna post-it lappar med bloggadressen på, + en stämpel. =) Kul att göra klädbeställningarna lite mer personliga. Ska använda visitkorten som tags på kläderna.
Hämtade också ut ett JÄTTEpaket från Stoff och Stil, tyvärr var ju merparten inte mitt utan en kompis... =) Jämför med nappen för att se storleken!

Nej nu ska jag kolla maten! Ikväll blir det Arga snickaren som vanligt!!! =)

2 kommentarer:

Maria sa...

Vad jobbigt att lilltösa har så jobbig hosta! Hoppas hon kryar på sig snart!!
Har också beställt från Vistaprint! Bra priser där..dina visitkort ser jätte fina ut! Jag har bara beställt vägg kalendrar och julkort därifrån.

Fint med julstjärnor i fönster tycker jag! Ska köpa fler sådana i år tror jag...tröttnat lite på "vanliga" ljusstakar! Lär ju alltså bli i helgen... jag som inte har någonting annat för mig då ;) Får nog klämma in en tur till rusta ändå...fanns mer grejer jag vill ha där! :)

Kramen!

solokatt76 sa...

jag har oxå beställt grejer från Vista print! Och det blev almenackor till släkten.

Krya på till lilla skruttsan!! Så jobbigt med hosta för ingen får ju nattsömn oftast när det hostas =(

KRAM

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...