torsdag 17 november 2011

En award/utmaning!!! =)



Jag har fått en award av fina Ulrika på Ullahuligan, mamma till 7 söner, det ni!!! Ger en lite perspektiv när man klagar över ork och gnälliga barn, och alltid verkar hon lika glad!


1. Varför började du blogga?

På familjeliv bloggade jag under graviditeten med Kiron 2007, mycket för att minnas varenda sekund av den lyckan. Fortsatte också sen han var född att blogga om än mer sporadiskt. Sen startade min bästa vän en blogg här på blogspot, och jag bestämde mig för att testa det jag med. Och sen dess har det ju blivit inte mindre än 4 bloggar till!!! Haha galet, men vissa uppdaterar jag ju betydligt mer sällan. Sybloggen startades för att sömnadsinläggen mer och mer började ta över den vanliga bloggen...=) Det är alltså förutom den här vardagsbloggen; min syblogg, min tygblogg, min till salublogg, och min tävlingsblogg! =)

Har svårt att tänka mig att vara utan bloggandet!


2. Vilka bloggar följer du?
Jättemånga! Jag har ju en hel del på länklistan till höger här på sidan. Några jag följt länge är
Den starkaste stjärnan, En bitter bruds bekännelser, the Neverending Story, Storys from a solokatt, Maria-Min vardag, och Ias olika bloggar, här den aktuella =) (Hon har genom åren bytt inriktning på bloggandet ganska ofta, haha!) Följer också massor av sömnadsbloggar, länkar till dem kan ni hitta i min syblogg.


3. Vilken är din favoritfärg?

Turkost och babyblått!!!!


4. Vilken är din favoritfilm?
Oj...Älskar Sleepers, En vampyrs Bekännelse, Titanic,, The Ring, Sagan om Ringen-filmerna...annars är i allmänhet skräckfilm min favvo-genre!


5. Vilket land/vilka länder skulle du vilja besöka?
Skulle väldigt gärna besöka USA, florida där Ms bror med familj bor, och Maine- Stephen King-country. =) Skulle också vilja åka till Skottland och Irland, Nya Zeeland...


Jag ska ge vidare denna award till 5 bloggar, lite svårt att välja men blir några mammor som uppdaterar ganska ofta! =) :

Det norrländska ljuset: Gammal klasskompis som bloggar om livet med make (och han är gammal klasskompis till M!) och dotter och lillasyster i magen.

Livet-som jag ser det! : Gammal klasskompis till M, nybliven mamma och träningsälskare!

Mitt Nya Lyckliga Liv: Min svägerska, brors sambo, som bloggar om livet med bror, mamma till Hanna och bebis i magen.

Maria-Min vardag: Vi lärde känna varann genom familjeliv, då vi har jämnåriga söner. Har sen dess följt varandras bloggar också. =) Sambo och mamma till två döttrar och en son.

Storys from a solokatt: Även henne lärde jag känna via familjeliv och jämnåriga söner. Sambo och mamma till 4-årig son!

1 kommentar:

Maria sa...

Oj! Smickrande att få en award!! Ska jag genast lägga in i bloggen! Stort tack min vän!

Kramen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...