onsdag 31 augusti 2011

Fina familjefoton, allmänt babbel och lite förkylt.

Hurra hurra för coolaste Robin 4 år idag!!! Vi hoppas vi kan komma på kalas i helgen!!!! =)

Imorgon jobbar jag kväll så nu kan jag passa på att ta lite datortid innan sängtajm, annars undviker jag helst det då jag får svårt att somna...

Jobbar på, har ju bara kortdagar på vardagarna som tur är, så barnen slipper långa dagisdagar, de enda veckorna de blir långa dagar för dem är när jag jobbar natt och måste sova. Idag jobbade jag 7.30-12.30, men var ett tag rädd att jag skulle behöva vabba för Kiron var otroligt grinig imorse och klagade på att han var snorig...Gah! Syntes inget snor men han brukar känna av förkylningen innan det syns om man säger så. Han var dock inte varm, men väldigt trött eftersom vi klivit upp mycket tidigare än han är van. Men, till dagis kom de, och då var allt hur bra som helst!

Har gått bra idag, de har båda på varsitt håll fått gå ut i skogen, Tiril plockat blåbär.

Dock, båda är lite förkylda har jag märkt, för Tiril är också snorig nu, så det syns ;o) . Men om de behöver vara hemma imorgon får M ta nån timmes vab bara, jag jobbar kväll, och om han kommer lite tidigare så kan jag ju jobba ändå, så får jag väl vara hemma fredag kanske... Jaja. Vi hoppas på det bästa.


När M kom hem idag for vi till IKEA och shoppade lite, Kiron behöver ju snarast ny säng, vi har köpt sängstomme men ej madrass. Nu blev det en resårbotten+bäddmadrass+madrass-skydd, allt för runt 1200. Vi använde bytardagspengarna, och hade oxå ett litet presentkort. Nu behöver madrassen luftas några dygn, men sen lovar jag att visa sängen! =)

Blev oxå lite annat smått och gott, mest krafs. La tillbaka en matta jag ska ha till Tirils rum, trodde köpesumman skenat iväg mycket så vi tänkte ta den nästa månad, men det blev inte så dyrt som vi befarade. Så nu ångrar jag att jag inte köpte mattan direkt!!! Blir väl en ny tur snart igen då.

Vi hämtade i veckan ut våra foton som vi tog på Polyfoto i Kramfors. Är toknöjd, så fina bilder! Svårt att bestämma favorit, men visst är de söta?!



Denna TROR jag blir förstoring till hallen...=)
Söta ungarna, sydde klart dessa till dem idag, en cardigan till Tiril och T-shirt till Kiron. Han hjälper henne knäppa. Allt ska göras själv nu, annars blir han tvärsur!!
Och Hugo han mår bra, en liten pipare precis som vår katt som dog för 2 år sen, Saga. När Räser och han ses fräser hon, men han bara piper, ungefär för att säga "hej". =) Ingen fientlighet alls från hans sida iallafall. Han är väldigt sällskaplig, men håller sig undan mer när ungarna är i farten, vi får hoppas han vänjer sig. Nu ligger han och vräker sig i fåtöljen (han tar mycket plats!!), nyss när jag satt och skrev skulle han prompt hoppa upp och ligga på tangentbordet, haha blir lite svårigheter då.


Nu ska vi se om jag hinner börja iallafall på "I rymden finns inga känslor", resten av familjen sussar... Är trött så kojsar nog snart jag med.

Idag börjar ju förresten nya säsongen av "True Blood", JIPPI!!!!!!!! Eftersom M ska upp tidigt så blir det att spela in, men i helgen kanske?

2 kommentarer:

Maria sa...

Fina kort på fina familjen!
Härligt med korta dagar, mina är alldeles för långa...barnen går på dagis/fritids 7-17...känns hemskt men man har inget val och de trivs ju jätte bra på sina platser! Mindre familjetid blir det ju dock! :(

Härligt att Hugo kommit in sig bra i familjen! Påminner om min pappas katt Oskar. Han är bamse stor och vit men med svarta fläckar! :)

Kram kram

Ulrika sa...

Underbara bilder !!!!! Hoppas att ni mår bra ! KRAM !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...