måndag 7 juni 2010

Tivoli och smakisar! Tiril 4 månader idag!

Igår eftermiddag blev det tivoli för vår familj =). Var en sväng på marknaden också, jag köpte en väska, 100 kr, som hittat =). M mumsade i sig en kycklingklubba...mmm gott...
Blev karusell-premiär för Kiron oxå, i detta: Ett litet pariserhjul. Han och pappa M åkte. Var dock inte en superhit hos lille herrn, han tyckte nog det var lite läskigt, och ville sen inte åka fler karuseller (kalisonger, som han kallade dem, hehe!) Kikar man närmare på bilden så ser man att Kirons min inte är direkt överförtjust... Vi gick vidare till lotter och spel istället...Kiron fick dra i ett "Vinst varje gång"-snöre och han fick en söt liten nalle som snabbt blev en kompis.
Jag provade lyckan i såna där maskiner med "tänger" som man ska lyfta upp nallar och dylikt i , SÅ nära som vanligt men de tappades innan de kom till hålet...=( Och ingen lycka i chokladhjulen heller...


M och Kiron delade en sockervadd...ok jag smakade lite jag med, men är inte så förtjust i sockervadd, tycker mest det smakar just socker, och fy vad kladdigt! Tur man har med våtservetter i skötväskan.
Vi var sen och veckohandlade, och mötte mina föräldrar, som bjöd på glass innan vi skiljdes åt, vi for hem för att laga o äta mat. Blev kyckling o strips.

Och sen var det dax för...:
...grötsmakis för lillan, som är 4 månader idag! Tycker inte det var nån mening att vänta längre, iom. att även BVC-sköterskan tyckte vi kunde prova när som helst.
Premiärsmaken blev Mild Havregröt...
Några skedar gick allt ner, hon tyckte nog iallafall inte att det var äckligt, utan svalde lite. Kiron blev lite avis på all uppmärksamhet som lillasyster fick, vi hade t.o.m. tagit fram filmkameran (ett ögonblick att föreviga, lixom med honom!), och han gjorde sitt bästa för att stjäla uppmärksamheten, haha!
MMM, var vad det där för konstig smak?? Slickar på fingrarna lite så kanske man får i sig mer!
Ett tips till er som ska prova smakisar framöver...som jag läst nånstans och tycker verkar fungera: var inte så snabb på att ta ut skeden ur munnen utan låt de känna och smaka lite på den också...=)
Så åker inte maten ut lika fort som den kom in heller.
Kirons nya nalle får sig många kramar, den är ju "lappad" och Kiron tycker det är plåster, säger "Såja, ingen fara" till nallen och tar god hand om den...=)

Vi upptäckte under dagen att Kiron fått ögoninflammation på ena ögat, så vi var förbi apoteket och köpte ögonsalva...inte populärt kan jag säga. Och idag har han även på andra ögat...fy avskyr ögoninflammation, sist jag hade det höll det i sig flera veckor!!!
Och han har också fått hosta, och lär väl missa utflykten till Nickebo som dagis ska göra på torsdag...
Så förmodligen blir det inget firande för vår del av kusin Wilma som fyller 3 år imorgon...kanske till helgen istället.

1 kommentar:

Maria sa...

Ni verkar ha haft det roligt med tivoli och grejer! =)
Ja fy för ögoninflammation! Jag och barnen fick det ju nu sist och det höll i sig i flera veckor! De får ju inte gå på dagis heller för det är ju så smittsamt! Barnen klättrade på väggarna och jag med! ;)

Kramen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...