fredag 11 juni 2010

Kreativ nattamning, nässelutslag, uterumstak och fröer.

På natten under mina amningsstunder, då är jag väldigt kreativ ska ni veta! I mina tankar skriver jag underfundiga blogginlägg och gör vackra kläder av alla mina fina tyger...=) Tänk bara om man kom ihåg allt dagen efter, hehe!
M var ju till VC med Kiron igår, och de konstaterade att det var nån sorts nässelutslag. Om det där var nässelutslag undrar jag vad det var han hade förra gången, för det såg inte likadant ut. Jaja, kan komma av lite vad som helst, kanske rödbetorna????(Ska hålla utkik nästa gång vi äter det). Kunde även komma av förkylningen, en virusinfektion i kroppen. Vi fick Tavegyl utskrivet för klådan.
Var härligt väder igår, så M var ute och byggde en del, och jag rensade och vattnade rabatterna (med Kirons hjälp), också kikade vi på nyckelpigor i bärbuskarna. Sötskruttan tog sig en lur.
Jag hann också med att baka en sockerkaka som vi mumsade på ute i solen...MMM till ett kallt glas mjölk! Vid 16-tiden for vi ner till Birsta för M ville köpa taket till uterummet nu när han fått skattepengarna. Jag ville kika efter blommor så vi for allihop...barnen sov i bilen, Kiron blev trött av Tavegylen.
Blev McDonalds-middag...
När vi kom hem var det bara lelle och läs och sen marsch i säng. Jag såg halva Vampire Diaries och fick spela in resten för dottern ville sova.
Jag är ju sen som vanligt, skulle ha sått fröer eller planterat och förkultiverat plant för länge sen, men jag hittade iallafall två spännande fröpåsar igår, också har jag några sen förut.
Ska idag i krukor så lite morötter, oregano, jordgubbar och basilika och se om nånting blir, kvittar lite men kan vara kul att se om det blir nåt. Ska också plantera en citronmeliss-planta.
Och igår sådde jag i rabatterna lite solrosor, och ska idag så slingerkrasse i kruka, och gräva ner några Begonia-lökar jag köpte igår. Och fröpåsarna jag köpte igår innehöll Mariaklocka och Trädgårdsnattviol, som man ska förkultivera inne nu och plantera ut i sensommar/höst, för vackra blommor nästa år! =)
Verkar nästan som om vi borde ställa in planerna på att fira Wilma i helgen, Kiron har fortfarande sån hosta på natten, och de ska åka utomlands nästa vecka så vi vill ju inte smitta dem med nåt.



1 kommentar:

Malin sa...

Härligt att bygga ett uterum! Du får visa foton sen när det är klart ;-) *avis*

/Kram Malin

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...