måndag 3 maj 2010

Sovit bra inatt!

Igår på eftermiddagen var jag galet trött, och lillan gnällig, hon var nog också trött, så vi bestämde oss för att prova med mjölkersättning till kvällen...Jag har börjat bli så nere igen så jag är villig att prova, även om också detta ger mig en del skuldkänslor, som att jag ger upp för lätt... Tycker absolut inte det är fel att ge barn ersättning, men av nån anledning så har jag större krav på mig själv än på andra.
Har ju inte alls tänkt sluta amma än på långa vägar, gärna kombinera om det går, men är ju också rädd att Tiril ska börja rata bröstet om hon vänjer sig vid flaskan...
Hur som haver så var det inte så lätt, lillan sög några tag på flaskan men tyckte nog inte det var särskilt gott. Fick i sig högst några klunkar. Vid två tillfällen. La mig i vanlig tid, ammade och la mig sen i spänd förväntan på "hur länge får jag sova denna gång?" På kvällarna har jag på sistonde ofta blivit uppryckt ur halvslumret, när jag nästan somnat, några gånger. Rent plågeri, man blir bara tröttare, kan jag säga. Vaknade 5 timmar senare! ÅH VAD SKÖNT!!! Härligt härligt... Vad det kan bero på att hon sov längre inatt vette sjutton, men jag tackar gudarna att jag fått sova ut. Ammade och sov sen 3 timmar till nästa amning, och sen 1,5 timme till, innan jag klev upp själv och åt frukost och läste bok i lugn och ro...
Så idag är jag glad! =)

5 kommentarer:

Maria sa...

Härligt! Tiril kände nog på sig att mamma behövde extra sömn! =)

Kram

maria sa...

Vilken ersättning tog du? Det är ju så stor skillnad på smaken på de två märkna. NAM eller nå sånt har varit favvo hos oss och den andra har ratats

Anonym sa...

men gumman då, jag tycker du gör helt rätt som ge ersättning. ett tips är att försöka hälla med någon liten behållare eller liknande om du känner att du är lite rädd för att hon ska tappa sugtekniken. vi fick använda nån speciell sådan på BB när vi fick Noah, vet inte om man kan köpa på apoteket...

härligt iaf att du fått vila ut ordentligt!! vet hur mycket ångest allt kring amningen kan ge, men du är bra mamma oavsett ska du veta=).

massor av kramar!!

solokatt76 sa...

Fy ja..det är inte lätt att vara uthållig när man är trött...

tycker inte heller du behöver ha dåligt samvete för att du ger Tiril ersättning. Det är väl ingen nackdel att amma men vad ska man göra om det inte funkar?!

Skönt att du fick lite sömn iaf.. Då kanske det löser sig av sig självt om du känner dig piggare!

Kram

Ulrika sa...

Skönt att du fått vila!!

Kram!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...