söndag 16 maj 2010

Svordomar ur fel mun, söt i nysytt, årets första kulglass och mysdag i solen!

Skitväder idag, tur vi var ute nästan hela dagen igår och njöt!

Men mår ganska gott idag iallafall, sitter och njuter av min andra kopp kaffe för dagen, och lite lösgotta till det...=) Mattias och Kiron är ute och krattar och jag är inne med lillan som för tillfället somnat i babysittern...

Sovit gott inatt, gick och la mig 21 igen, skönt! Detta trots att vi hade besök av Mats (Ms lillebror) och hans tjej Hanna, men de for strax efter jag lagt mig. Jag hann ju ändå vara lite social innan jag la mig, de kom kring 18.30 och fick läsa bok för Kiron innan han la sig oxå, haha!
Jag fick oxå fina blommor och pengar av dem, i födelsedagspresent, var ett tag sen vi sågs...=)
Vi måste förresten vårda vårt språk bättre, igår gjorde Kiron en dykning över soffkanten med huvudet före (som tur var låg saccosäcken nedanför) och han kläckte ur sig ett saftigt "JÄVLAR"... Ooops. Små grytor har också öron, som de säger...

Vad varm man blir om hjärtat av några små tussilagos som sonen plockat till mamma!
Syskonen idag!
Jag har sytt klart lite dreggellappar/scarfs till matchande mössor i helgen, och Tiril fått lite nytt. Som hon visar här, sötare modell får man leta efter! Om nån bloggläsare skulle vara intresserad av att jag syr nåt på beställning så är det bara att höra av er, syr i mån av tid!
Igår på förmiddagen tog vi en tur ner på stan och köpte årets första kulglass! Kiron lekte på tåget som står där.
Lillan myser hos mamma.
Efter en Erikshjälpen-tur och storhandling på Coop for vi hem och var ute på baksidan nästan hela dagen, jag tog ut symaskinen och sydde lite, skruttan gymmade och låg i babysittern...
Kiron fick helgmys med chips och saft i solen, och tog sen en tur med MCn runt trallen och gräsmattan... Gjorde kalasgod mat på eftermiddagen, nachoskyckling med klyftpotatis!!
Har varit en lång och härlig helg, tråkigt att den snart är slut!

1 kommentar:

Tova sa...

Åhh vad najs med glass, jag var sååå sugen idag... hoppas ni också hade en solig måndag ;)

Jaa det är en mycket spännande tid just nu!! Elliot är så vaken och glad.
Kommer nog dock vänta liite med smakisar, tycker tiden går så fort att man inte hunnit ställa in sig på det än haha...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...