onsdag 13 januari 2010

Föräldraledighet och boa-instinkter

Sitter och planerar och funderar över min föräldraledighet...hur vi ska göra och hur länge jag ska vara hemma. Hur gör ni /har ni gjort, med uppdelandet av föräldraledighet och så? Jämnställdhetsfråga nr 1 kanske...=) Är ju också en stor pengafråga, speciellt nu när M är arbetslös... Vilket dilemma...kollar på försäkringskassans sida där man kan få hjälp att beräkna, har haft bank-ID men tappat bort lösenordet och nu när vi ominstallerat Windows så verkar det oxå som att vi behöver ominstallera Bank-ID... och det får M hjälpa mig med...han tar sovmorgon idag. =) Kiron är på dagis, härligt väder ute jag ser att de är ute och leker.
Nä nu ska jag sy! Har sån stark lust i kroppen att organisera (boa-instinkten vet ni! ) , riva ut en garderob och sortera eller nåt, om jag bara orkade! Haha, får riva ut så får jag säga till M hur allt ska läggas in igen...Vi skulle faktiskt behöva gå igenom Kirons garderob nu igen, han växer så det knakar och vi har fått lägga undan tröja efter tröja som blivit för korta i ärmarna...

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...