fredag 1 januari 2010

Enkät om 2009...

GOTT NYTT ÅR!
Jag ska precis som förra året skriva en "årsblogg" för att summera lite vad som hänt oss året som gått, men fram tills jag orkat ta itu med hela det så svarar jag på lite roliga och kanske jobbiga frågor istället....Snott listan från 2 andra bloggar...=)

1. Gjorde du något 2009 som du aldrig gjort förut?
-Hmm...Ja, satt på akuten med sjukt barn och blev skickad hit och dit, frustrerande!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
- Gav inga!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
-Ja några ur föräldragruppen bla.!

4. Dog någon som stod dig nära?
-Lyckligtvis inte någon människa, men vår älskade katt Saga.

5. Vilka länder besökte du?
-Var bara hemma i Sverige, men trivdes med det oxå.

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?
-Ett jobb till Mattias och stabilare ekonomi.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
-16 Maj, fick + på stickan.

8. Vad var din största framgång 2009?
-Att vi blev gravida igen! Lyckades direkt men man hade ju lite oro.
9. Största misstaget?
-Att jag inte tagit tillvara tiden bättre...
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
-Sjukskriven sen September för yrsel pga. graviditeten, annars mått rätt bra, i våras var det mycket sjuka för hela familjen dock.
11. Bästa köpen?
-Hmm...Småsaker mest, vår skänk till köket som vi gjorde om efter att ha köpt på Eriks blev ju hel-lyckad!! Fåtöljen därifrån var oxå ett fynd. Annars småprylar som underlättar vardagen.
12. Vad spenderade du mest pengar på?
-Blir nog Kiron, leksaker och kläder och diverse nödvändigt.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
- Att vi blev gravida.
- Hemlisar
-Att mycket gått bra för vänner.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
- La copa de la vida med Coldplay (fast den kom väl tidigare..), Bad romance med Lady Gaga.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
- Jag tror jag har varit gladare ändå, trots tråkiga händelser och Ms arbetslöshet så har vi ju ändå fått mer tid tillsammans, finns fördelar med allt. Sommaren var härlig!

16. Vad önskar du att du gjort mer? - Tagit tillvara på tiden bättre.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? - Stressat och grubblat.

18. Hur tillbringar du julen? - Tillbringade julen med våra familjer och släkt!

19. Blev du kär i år? - M blir man kär i om och om igen!

20. Favoritprogram på TV?
-Supernatural, Arga snickaren, Criminal Minds, Desperate Housewives...de är väl största favvosarna.

21. Bästa boken du läste i år?
- Hmm...ser man i min skrivbok där jag listar de böcker jag läst, så är det "Låt den rätte komma in" av John Ajvide Lindqvist, "Trollrunor"-serien av Margit Sandemo, och "Ansiktet" av Dean Koontz.

22. Största musikaliska upptäckten?
Öööh...? Kiron, min älskade lilla unge, vilken talang! ;o)

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? - Ja en massa presentkort, älskar presentkort! Och Buffy-box!

25. Något du önskade dig men inte fick?
- Menas på födelsedagen så var det nog inget speciellt jag önskade mig, och symaskin som jag önskat mig länge fick jag senare!

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? - Jag var sjuk den dagen, vi hade inga gäster, de hade kommit före eller kom efter. En lugn dag, jag var rätt deppig då oxå. Inte för att jag fyllde år utan av annat...

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? - Jobb till Mattias!

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? -Väldigt lös och ledig, varit gravid stor del av året, inte köpt mycket nytt känns som ingen mening. Tunikor o klänningar, mjuka kjolar, mjukisbyxor och gravidjeans. Stora koftor.

29. Vad fick dig att må bra?
-Min familj, Kiron förgyller dagarna med att bara finnas. Sparkar från bebisen i magen. Lugn hemmatid. Att sy!

31. Vem saknade du?
- Jag önskar att avståndet var kortare till våra familjer och nära så man inte behöver ha dåligt samvete för att inte hinna träffas så mycket som man vill/borde.
32. Högsta önskan just nu?
- Att få en frisk bebis, oavsett kön!
- Att min familj och släkt ska må bra!
- Att M ska få ett jobb!
- Att vårt liv som 4 i familjen ska fungera bra, och att jag ska slippa förlossningsdepression...
- Bättre ekonomi!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...