lördag 2 januari 2010

Årsblogg 2009

Liksom förra året har jag här gjort en kortfattad summering av några händelser för vår familj under 2009!! Långt ifrån allt viktigt är med, men några små höjdpunkter och dalar har jag tagit upp...
JANUARI:
Lite fest med Ia och Daniel,Mattias la nytt köksgolv (före och efter ser ni här!!!)Kiron började dagis och vi tog en dag på tu man hand.

FEBRUARI:
Kiron blev direkt förkyld vid inskolningen och fick ta några hemmadagar, vi firade bla. kusin Moa 5 år och morfar 58 år, jag fick en helt ny frisyr när jag var "test"-modell på Rut & Karl (och älskade den!),
och vi köpte en ny TV...(eller M på eget bevåg...)

MARS:
Hann med lite magsjuka, utepromenader, första frukosten ute och grillpremiär, och avslutade månaden med Mattias 28-årsfirande!
APRIL:
Vi hade varit tillsammans i 9 år, gick ut på Hornöberget och åt, firade påsk och min 28-årsdag!

Många födelsedagar även i April, här är vi på 4-årskalas hos Molly.

MAJ:
Inleds med Valborg hos Ia och Daniel, fortsatte sorgligt med att vår söta katt Saga blev påkörd och dog.
Den roligaste händelsen var att vi fick + på stickan!!! Vi såg Melodifestivalfinalen med min bror Johan och hans fästmö Jennie i Ramvik, firade några födelsedagar, och tog premiärdopp ute!
JUNI:
Flera kalas för bla. "morbror" Thomas, kusin Wilma och mormor!
Vi firade Midsommar i stugan, gick på Murbergets museum, och hann oxå några turer till akuten med en febrig Kiron med halsfluss i sommarvärmen.
JULI:

Vi hade fest hos oss när det var Härnösands stadsfest, och vi spenderade min semester med härliga dagar uppe i mina föräldrars stuga!!

AUGUSTI:

Vi var på Junsele djurpark och träffade bla. Trollet Ruske,
Vi firade min syster Marias 30-årsdag med Ådalen 3-tur,
knyttet började ge sig till känna med sparkar och vi fick se den lill* på ultraljud, vi var på kalas för Robin! Flertal födelsedagar i Augusti. Annars en massa bad och vi njöt av sommaren!



SEPTEMBER: Vi var på flera bytardagar, förkylningarna avlöste varandra, jag var ut och åt med arbetskompisar, yrseln slog till ordentligt och jag blev sjukskriven , och på bilden är vi på det första av en radda kalas för barnen i föräldragruppen.

OKTOBER:

Vi fick lyssna på knyttets hjärtljud på MVC, vi köpte en syskonvagn, Kiron fotade sig på dagis några dagar innan han fyllde 2 år, och vi avslutade månaden med lite Halloween-firande!

NOVEMBER: Vi installerade luftvärmepump, vi åt adventsmiddag med familjen Fahlén/Johansson och gick på en massa kalas.

DECEMBER: Månaden då Kiron börjar sova i sin växasäng, det blir julförberedelser med pepparkaks och lussebullsbak, och vi firar jul med stora släkten och hinner med farfars bröllop oxå.

1 kommentar:

Maria sa...

Ja vad mycke hinner hända under ett år! Helt otroligt vad ett år går fort förbi! God fortsättning på det nya året! Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...