fredag 6 november 2009

Paket i lådan, dålig sömn och farsdagspresenter.

Jag glömde ju visa igår vad jag fick i brevlådan, jätteroligt!
Jag tog ett erbjudande från Allt om mat om 3 nr+ 3 premier, för 79 kr. Premierna kom igår! Det var en "Grilla"-kokbok, en supersöt köksvåg (älskar färgen!) och en liten skalkniv från Fiskars. =) Och så kom en av mössorna jag vunnit, "Min första mössa", supersöt!
Sov inte jättetoppen inatt. Kiron var vaken sent, han krånglar fortfarande vissa kvällar med att somna(varit så sen vintertidsbytet), är i sängen men härjar på och leker istället. Och igår bajsade han så vi fick ta upp honom och byta blöja...Så han somnade väl närmare 22-tiden.
Vi vaknar vid 1.30 tiden tror jag det var och han grät och grät, ville inte sluta! Nattskräck kallas det visst...Har också hört att det är större risk för det om de sover mindre, vilket han ju gör, ju tröttare de är när de somnar ju större risk.
Inte bra för nån av oss. Till slut så gick det att lugna honom men dröjde innan jag kunde somna om. Vi sov länge imorse, även Kiron. Vi vaknade före honom.
Jag tycker dessutom det är så varmt på nätterna ibland (och sambon ligger med överkastet ovanpå sitt täcke...) och ligger och irriterar mig på luftvärmepumpen som väser. Igår drömde jag mardrömmar om dinosaurier som jagade mig.
Fredag idag med uruselt väder!
Jag ska laga nåt gott med fläskfilé även denna fredag...hmm...vad? Vi får se!
På söndag är det farsdag! Vad ska ni ge era pappor?
Kirons present till M har varit klar i någon månad redan...Vet däremot inte vad våra pappor ska få! Brukar ge skjortor ibland...är inte så förtjust i att ge lotter...snälla någon som har tips?? Har nån gång gett tidningsprenumeration också. Det var mina tips till er iallafall!

1 kommentar:

Maria sa...

Vilken jobbig natt! Hoppas ni sovit bättre i helgen! Har ju säkert missat nån uppdatering igen!
Min sambo fick av sina barn en bok "flugfiske i lugna vatten" och min pappa ska få en deckare! Så mina tips var ju böcker i år då! ;) hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...