tisdag 25 april 2017

Tagliatelle med fläskytterfilé & svamp, och veckomatsedel!

Hej! Tisdag igen och dags för veckans matsedel! 
Den här veckan jobbar jag "bara" två kvällar. =) Vi sköt på två av rätterna från förra veckan, blev ju tacomiddag istället t.ex. Så om det känns som en upprepning är det därför. ;) 

MÅN: Kycklingpasta (H kvällsjobb)
TORS: Formbakad fläskytterfilé med lingon & gräddsås
FRE: Pannkakor (H kvällsjobb)
LÖR: Coq au vin och ris
SÖN: Grilla nötkött

Här är en rätt med fläskytterfilé som vi gjort tidigare men inte lagt ut recept på! =) 
Timjandoftande fläskytterfilé med tagliatelle & svamp 4p
600 g fläskytterfilé
3 dl mjölk
1 1/2 tsk soja kinesisk
olja till stekning
1 kycklingbuljongtärning
1 bananschalottenlök
1 vitlöksklyfta
125 g champinjoner färska
salt & peppar
1/2 kruka timjan
Till servering: 4 p kokt tagliatelle
Koka pastan e
nligt förpackning. Skiva fläskytterfilén i ca 1 cm tjocka skivor. Finhacka bananschalottenlöken och skär svampen i kvartar. 
Fräs lök, svamp och kött i lite olja i stekgryta. Pressa ner vitlök. Tillsätt mjölk och soja, smula ner buljongträningen och låt puttra 4-5 min, red ev. av med lite mjöl eller maizena om du vill. Smaka av med salt och peppar. 
Servera med kokt pasta och strö över blad från timjan. 



Igår gick vi och la oss kring 21.30, så himla skönt, och jag låg och läste en timme. Ni vet inte hur ovanligt det är att jag somnar före 23.30 men igår somnade jag kring 22.30. Måste nog börja få bättre rutiner på kvällarna så man får sova ordentligt... 
Så nu har jag precis tränat färdigt och sett sista avsnittet av första säsongen av "Pretty Little liars" ( spännande!) 


ska hoppa i duschen efter M och sen krypa i säng och läsa igen. Imorgon har jag utvecklingssamtal för Tiril på morgonen.
Godnatt och sov gott!  



Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...