lördag 2 juli 2016

Sommarlov och uterumsnjut!

Hej! Nu så har äntligen barnen sommarlov! 7 härliga veckor framför sig! 

Idag  (fredag) hämtade jag alltså Tiril för allra sista gången på Gånvsiks förskola, känns vemodigt :( 7,5 fina år har vi fått där. Kommer sakna det stället, även om det ligger precis bredvid där vi bor. Men de ska snart byta lokaler så det känns som slutet på en era liksom. =P Mina två fina har haft många underbara dagar där med den härliga personalen! 
Barnen fick sommarpresenter när Mattias kom hem, ganska stora denna gång men det var sånt de båda behövde och något litet som var bara kul också. Tiril fick en egen trolley, diadem och några Filly faries-hästar, Kiron fick en Minecraft-munkjacka och Skylanders-spel. 
Sen har vi ätit gomiddag i uterummet. Kycklingsallad med grillad kyckling, tomat, isbergssallad, gurka, paprika, rödlök, fetaost, oliver. Citronpeppar över. Och så hade vi kokta ägghalvor till. Mums! 

Jag hann träna innan middagen, motionscyklade 23 min. Tyckte tidigare inte om motionscyklar men har som kommit över en tröskel och tycker nu det är ganska kul. Eller om det är just vår som funkar bra för mig. Så länge jag har något roligt att se på under tiden. 

Jag och Mattias stornjöt i uterummet ikväll, med Heta räkor med habanero och vitlök till nya avsnitt av "Miss Fishers Murder Mysteries", sommaren är räddad när Netflix la ut en ny säsong av den! Sassy kvinnlig detektiv i 20-talsmiljö, hur mysigt som helst! 







Blev ett avsnitt av "Game of Thrones" också innan M gick ge upp, jag är ju inställd på natt men ska lägga mig nu jag med. 


Sen har jag haft lite tur! Vann fototävling på instagram via Buzzador, kampanjen för Arlako Vaniljyoghurt. Kul! =) 






Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...