söndag 3 juli 2016

Vår helg:Husfix, TV-serier och godsaker (recept på Amerikanska pannkakor)


 Ja så var helgen slut igen! Den har verkligen swischat förbi, vi har haft fullt upp! Igår fixade jag Tirils säng färdigt (ni får se den sen ;)) och vi började tapetsera, städade och rensade! Vi var också ute och shoppade presenter till USA-släktingarna som kommer på tisdag, det har ju liksom inte blivit så många presenter till dem under de 10 år sen vi träffade dem sist, nån då och då bara. 

På kvällen bänkade jag och M oss i uterummet igen, såg mer Miss Fisher och Game of Thrones, och festade på Sniglar i vitlökssmör. Mmmm! Jag vågar nog aldrig koka dem själv, utan vi nöjer oss med dessa frysta varianter som finns, eller för all del på restaurang. =P 

En promenad ut för att lukta på regnet hann vi också med!  Sötnos-familjen min. 

Idag vaknade vi till mer fix, vi målade lister m.m. och tapetserade färdigt, satte upp lite tavlor och krokar. Mer grovstädning och rensning också, skönt att få bort sånt som bara ligger. 
Till lunch gjorde jag Amerikanska pannkakor! 
Amerikanska pannkakor 10-12 st (4 p)
1 st ägg
2,5 dl mjölk
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 msk socker
1/2 tsk salt
1/2 tsk vaniljsocker
2 msk smör
Gör så här:
Vispa ihop ägg och mjölk. Smält smöret och häll det i mjölkblandningen. 
Blanda de torra ingredienser och rör ner. Stek små pannkakor (ca 10 cm) i smör, ca 1,5 min per sida (när det blir håligt på ovansidan kan du vända)  

Efter lite nödvändig handling for vi och grattade min lillebror som fyllde år igår! Fick upp minnen på facebook, detta kort på Johan och Robin är från 4 år sen. 

Mamma och pappa kom med oss hem och grillade med oss, vi hade tagit fram en av Regnbågarna som Kiron varit med och fiskat upp på midsommar, och de hade med sig pepparbiff så det blev väldigt gott och blandat! Proppmätt! 

En tråkig grej från idag är att kamerans minneskort har pajjat, där vi hade alla fina bilder från midsommar, skolavslutning m.m.!! Känns supertrist! Går inte alls att få tillgång till dem. Såna här gånger är jag verkligen glad över bloggen där jag ju lägger ut många bilder. Men bilderna från tex. Gårdsfesten och Skolavslutningen med barnens kompisar, sånt som jag inte lagt ut på sociala medier, är ju borta... 

Nu ikväll har vi sett ett avsnitt av Supernatural, blev lite sent då vi grejade in i det sista. Men Mattias ligger nu , han börjar ju tidigt imorgon. Jag ska också ta och krypa ner i vår renbäddade säng, jobb för min del också imorgon fast på kvällen ;). Och barnen, ja de är ju lediga! =D 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...