måndag 4 juli 2016

Inbokade semesternöjen!

Sommarens semestertripp bokades klart förra veckan, alla etapper klara så nu har vi det vi ser fram emot!  ;)  Huvudmålet denna gång är Stockholm och Gröna Lund! Jag har under mitt 35-åriga liv aldrig bott i Stockholm faktiskt, ja, övernattat typ på Arlanda då möjligen. Men detta ska bli kul! 

På vägen ner mot Stockholm planerar vi att ta det ganska lugnt, även om det går bra att åka hela vägen på en dag så har vi hyrt stuga på Söderfors camping (visst är det vääldigt nära dig, Sandra L?)



I Stockholm har vi bokat  Gröna Lund-paketet på hotell Best Western Plus i Bromma! Vi la till en extranatt så vi blir där 2 nätter.


Familjerum!




Restaurangen ser väl mysig ut? =) 

Vi hoppas också hinna med Skansen ...

...och deras Skansen Akvariet, det blir en upplevelse i Kirons smak kan jag tänka mig! =)




På vägen hem har vi bokat stuga på Fönebo camping igen, sist vi var där var ju 2013 så nu var det verkligen på tiden, vi har velat åka dit varje år. Så vackert där!


Mer att se fram emot i sommar blir ju först och främst besök av nära släkt från USA, längtar! Det lär väl bli lite små tripper och nöjen med dem för att visa Sverige.
 Sen fyller Kikki 30 år i år så det blir lite fest för henne också, inte bestämt när. ;) I övrigt har vi inte så mycket inbokat i år (stor skillnad från förra året), men vi har mycket att göra med både hus och stuga, jag hoppas att det blir en bra mix med sysslor, nöjen och att bara vara. Och se mysiga deckarserier, överlycklig att Morden i Midsomer visas i 6 avsnitt denna säsong, och att Netflix släppte säsong 2 av Miss Fischer! =)
Eftersom jag jobbade natt förra tisdagen så såg vi förra veckans Morden i Midsomer nu ikväll. MYS!

Och en massa sol och bad hoppas vi ju också på! Vi hade inte tagit fram poolen än i år men idag tog jag fram den och fyllde den med luft, sen fick barnen tvätta den, hehe! Jag hann gå på jobbet innan det var dags för själva badandet men de har badat och haft kul. 
Ingen badplats förutom stugan har vi åkt till än i år heller, men Kiron har varit på Stallarna med fritids iallafall. Så snart M med körkortet har semester finns det lite mer möjligheter för badplats-besök. ;) 

Jobbat ikväll... 5 pass kvar, så redo! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...