måndag 5 januari 2015

Enkät om mitt 2014!




1. Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? 
Ja, köpte stuga kanske viktigast i den frågan. Pysslade som aldrig förr, mycket nytt jag provat på. Lärt mig en del om mig själv och vad jag behöver för att må bra. Och såklart barnens framsteg, som att Kiron började första klass. Nytt! ;) 

2. Höll du några av dina nyårslöften? 
Hade inga som vanligt. 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2014?
Ja, min svåger och svägerska, välkommet och efterlängtat! =D  

4. Dog någon som stod dig nära? 
Räknas husdjur så har vi tappat två älskade katter i år. Det gör ont!!! 

5. Vilka länder besökte du?
Estland och Finland...fast tekniskt sett var vi inte i land i Finland. ;) Men på finskt vatten iallafall, haha! 

6. Är det något du saknat år 2014 som du vill ha år 2015?
Som ofta har det varit mycket stress, och en hel del oro och sjukdomar (även om det ändå varit mindre än 2013!). Så mer lugn och bättre immunförsvar för hela familjen tack.  

7. Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? 
Tyvärr fastnar ju ibland också negativa datum, så den 1a april som skulle ha varit vår 14-årsdag med lite firande, blev tvärtom en dålig dag då Hugo blev påkörd och Tiril slog ut en tand. 10 Juli var en positiv dag då vi köpte stugan. =)

8. Din största framgång 2014? 
Skriver som förra året, gör framsteg med mig själv hela tiden och med min självkänsla, en del av mognaden även om man får bakhalt ibland! 

9. Största misstaget? 
Stressa för mycket, vara tidsoptimist och ha större förhoppningar än vad jag hinner med. (Återigen!). Och att låta mig tryckas ner av andra och inte prata när jag vet att jag egentligen har rätt. 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? 
Inte såå mycket sjukt för min del ändå, några små och större förkylningar och sen gjorde jag ju illa ryggen i höst. För Tiril har det varit mest, många magsjukor, slagit ut tänder, öroninflammation och såklart förkylningar. 

11. Bästa köpet? 
Måste väl säga stugan? =D

12. Sämsta köpet? 
Några stövlar vi köpte till Kiron som gick sönder direkt skulle jag tro. 

13. Vad spenderade du mest pengar på?
Stugan.   

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014? 
Undo-Sanna Nielsen, Anaconda-Nikki Minaj, Dark House-Katy Perry, och framför allt: Misty Mountains Cold från Hobbit..=) 



15. Var du gladare eller ledsnare 2014 jämfört med tidigare? 
Ett bra år allt som allt tror jag även om det varit en del gråt och ledsamheter också. Men vi har gjort mycket roligt. =)  

16. Vad önskar du att du gjort mer? 
Stått på mig mer. Bibehållit träning konstant. 

17. Vad önskar du att du gjort mindre? 
Stressat, grubblat, tvivlat, tagit åt mig av personer som verkar se det som sin plikt att trycka ner andra. 


18. Vilken var den bästa boken du läste? 
Hmm var många bra men Divergent-serien, Mortal Instruments-serien, Vampire Academy-serien och de 2 böcker jag läst av Femtio nyanser ligger i topp. 

19. Bästa biofilmen? 
Har bara sett en, "Hobbit-Femhäraslaget" men den var grym! 

20. Favoritprogram på TV? 
Supernatural, Game of Thrones, Vampire Diaries,


21. Bästa stället du var på/i?
Stugan. Tallinn! 


22. Största musikaliska upptäckten?
Zara Larsson och John Legend kanske?

23. Vilka hårfärger har du haft under årets gång? 
Blont, Kopparrött

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2014? 
Jobbade 7-16, firade lite påsk (påskafton) hade besök av vän och avslutade med ost, kex och film med maken. =) 

26. Hur tillbringade du julen? 
Med släkt och familj även om det blev mindre rännande än det brukar bli.  

27. Hur tillbringade du midsommar? 
I stugan med familjen och mamma och pappa. 

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2014? 
Klänningar, lager på lager, leggings och kofta, kjolar.  

29. Vad fick dig att må bra?
Bra böcker, lugna stunder att bara vara, tid med maken och tid med barnen, roliga saker med släkt och vänner. Pyssel (varit mer än vanligt) och sömnad (varit mindre än vanligt). 

30. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Som alltid bättre ekonomi, och om vi kunde få behålla våra älskade husdjur hos oss lite längre. 

31. Vem saknade du? 
Alltid är det nån man inte hinner träffa så mycket som man skulle vilja. 

32. Den/de bästa nya personen/personer du träffade? 
Hmmm...Clint är ju definitivt i topp, makens lilla brorson, vilken goding! 

33. Högsta önskan just nu?
Samma önskan som förra året; Stabil ekonomi, att vi i vår familj och vår släkt får vara friska och omgivna av kärlek. 

(Ja, jag vet att 24 fattas men orkar inte ändra siffrorna. ;))

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...