söndag 11 maj 2014

Tivoli, loppis, matlagning och Eurovision!

Idag är det finare väder här än det var igår, solen skiner faktiskt litegrann...Igår var det mulet men åtminstonde uppehåll. Vi for ner och veckohandlade och passade sen på att slösa lite mer pengar på det lilla tivolit som av en slump hamnade bredvid Coop här i helgen. Var ganska mycket folk ändå. =) 

Ingen vinst. 




Sockervadd, som hela familjen utom jag gillar...

Vi var också in en sväng på Erikshjälpen, var nu länge sen sist. Vi köpte en "ny" VHS då en av våra gamla knäppar sig (dosan har gett upp) och från den andra har dosan spårlöst försvunnit! Tur att man ändå kan köpa relativt billigt på loppis, såg att en ny kostar från 1500 och uppåt. Gillar ännu VHS, praktiskt till barnen tycker jag. 
 Jag tycker jag fyndade! Över 4 m ljusblått viskostrikå till mig själv att sy troligtvis klänning av, för 53 pix... Och två småbitar tyg 6 kr st, det blåglittriga ska Tiril få leggings av tror jag. =) Lite garn och resår kom också med, och den söta rosen. 

För mig blev det sen några timmars matlagning medan M och barnen städade och sen fick barnen bada, tur jag gillar att laga mat. =) Lagade Ungersk gulaschsoppa, och Kalops till idag. 

Recept på gulaschsoppan hittar ni i inlägget nedanför. God! 

När barnen kommit i säng bänkade vi oss framför Eurovision. M hade köpt hem godsaker som baguette, jordgubbar, ostar och småplock. 


Sanna gjorde det bra! Jag gillar inte vinnarlåten speciellt, tycker den var ganska tråkig, och tycker det är synd när politiska statements ska inblandas i musiktävlingar, men gillar väl ändå annars det Conchita står för. Jag röstade på Finlands bidrag, och gillade också Nederländerna. =) Men hur som haver, tycker det var ganska många bra bidrag i år.  

Fick sovmorgon imorse igen, så nu kan jag inte klaga på lite sömn! Skönt! 
Barnen är ute och leker och M tvättar bilen, och jag har lagt en nödvändig beställning hos Bibbistextil på sånt man inte klarar sig utan när man syr, som massa tråd och synålar. ;) Skulle vart kul att lägga pengarna på annat, men... 
Nu ska jag gå och grotta ner mig i lite sömnad en stund, skönt att dagens mat redan är lagad! =D 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...