onsdag 22 maj 2013

Sjukt barn.

Den här dagen har gått fort! Känns som om det är så mycket i huvudet just nu så alla dagar går fort i och för sig...
Skruttan hade feber imorse och var ledsen, fick medicin och somnade om en stund i vår säng. Kräktes litegrann efter nån timme, lilla stackaren. =( Hon har varit väldigt loj hela dagen och mest bara suttit  och sett TV eller sovit. Fått i sig blåbärssoppa och kex i alla fall... *Peppar peppar*.
 
Kiron var ute på förmiddagen och sökte skalbaggar...

...och skruttan ville väldigt gärna gå ut hon också, satt och tittade på Kiron...
 
...men efter ett tag gick hon in och slocknade såhär. Jag bar henne till soffan och bäddade ner henne där istället. Inte kry som sagt!
 
Jag var på eftermiddagen ner på studiebesök på Hospice i Sundsvall, var knappt jag visste tidigare att det fanns ett sånt, men de öppnade tydligen 2006 i alla fall och jag har nåt vagt minne om att jag läste i tidningen om invigningen. Chefen som vi pratade med var en av de som var med och grundade stället och en riktig eldsjäl! Det var verkligen ett jättefint och rofyllt ställe, för "lindrande vård i livets slutskede".
 Så bra att det finns! Var ett intressant studiebesök och man fick lite att tänka på!
 
Kom hem på kvällen, snabbhandlade på Willys sen hem för kvällsrutiner. Nu är jag själv vaken, ska väl strax knoppa jag med. Man hinner knappt med nånting "utöver" just nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas Tiril snart kryar på sig o att vardagen kan gå tillbaks till det normala igen. jag vet hur det känns att absolut bara ha chans att göra det absolut nödvändigaste. är trist när det är så!

snart är det sommar & sol! förhoppningsvis ;-).

kram!!

solokatt76 sa...

Åhhh jag tänkte precis när jag såg första bilden av tiril att "hon såg då inte så pigg ut.." och sen såg jag bilden under... Stackars liten!

Hoppas hon piggnar till fort!

Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...