lördag 11 maj 2013

Recept Pulled Pork, och smått sytt!

Det första jag gjorde imorse när jag kravlat mig ur sängen och ner (fick härlig sovmorgon till 9 hela familjen!) var att ta ut stekgrytan ur ugnen, innehållandes Pulled Pork som tillagats under natten. Ser kanske inte så gott ut på denna bild, men skenet bedrar...;) Fick receptet av en jobbarkompis, det finns massor av olika recept på nätet men jag har ju bara testat detta, jättegott!:
 
LENAS PULLED PORK
Ca. 1 kg fläskkarré eller skinkstek
3 dl Barbequesås rökig (Amerikansk texas)
Paprikapulver efter smak (jag tog Smoked Paprika)
2 krm Cayenne (el. efter smak)
2 msk olja
Jag tog också 1 rödlök i klyftor, och 5 vitlöksklyftor.
La lök och vitlök i stekgrytan, la ner köttet. Smetade in köttet med den goda såsen och kryddorna. In i ugnen på 110 grader i 9 timmar! Blir så mört så det nästan faller isär, jag lovar! Kommer definitivt fortsätta tillaga fläskkarré såhär då vi annars inte är så mycket för just karré. Serverade med tortillabröd, grönsaker och matyoghurt. Räcker också till morgondagens middag, då ska vi äta med potatis. =)
 
Sötgurkorna imorse, den ena i och den andra ur pyjamas. ;)
 
Jag har pluggat idag också, tiden går så fort! I alla fall joinade jag sen familjen i uterummet, sydde en stund och åt middag, satt och myste tills det blev för kallt i uterummet.

Hann klart några små projekt som var nästan-klara, och hann också märka lite sånt som legat omärkt...
 
 Imorgon om jag hinner och om vädret är någorlunda torrt ska jag ta itu lite med rabatterna. Vi planerar också att flytta vårt äppelträd...
Nu ligger barnen (men åtminstonde ena har inte somnat än), och vi ska strax se "Mama". Hoppas ni också sitter och myser!

3 kommentarer:

Theres sa...

Måste beställa mössor till barnen av dej!! :)
Å kanske lite byxor :)

Pappa misär trädgårdsmästare å är här till i morgon, ha kan hjälpa Erom ni vill! :)

Catarina sa...

Det låter ju jättegott, måste testa nån gång! Ha en härlig fortsättning på helgen!

Fangoria sa...

Theres; Ja men självklart, hjälper dig gärna med det. =) Åh såg inte att han kunnat hjälpa, jaja flyttat blev trädet i alla fall om inte efter konstens alla regler, vi får se hur det går. =)
Catharina: Tack, ha en fin vecka, prova receptet det ÄR jättegott!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...