fredag 3 maj 2013

Öronont och virusinfektion!

Igårkväll kring 23-tiden började Tiril gråta och oja sig, och till slut kom det fram att hon hade ont i örat....Stackars liten!! Hon fick Ipren och Alvedon men det dröjde länge innan hon slumrade till...natten blev väldigt orolig med hattig sömn, och så snart medicinen började gå ur kroppen ojade hon sig igen.
Mattias var till VC med henne idag, de tror att hon har en virusinfektion som satt sig i hals och öron, så det blev inget penicillin. Bara att försöka smärtlindra. Hon är också såklart hängig och har feber. Eftersom Kiron haft virusprickar och jag har min hemska hosta så är det väl allt samma virus vi åkt på. Skit.
 
I övrigt har dagen gått fort som så ofta. Jag har inte hunnit med så mycket innan kvällens jobb men fick i alla fall årets första utomhusfrukost i solskenet (förutom i uterummet) och hann också sy lite. Nu ska jag strax skutta i säng, imorgon jobbar jag delat. På timmarna blir det kalas för Hannis, om Tiril är piggare, vi får se.
God natt, ha en fin helg!

3 kommentarer:

Catarina sa...

Men krya på er!!!! Tror att vi snart kan öppna en sjukstuga ihop här i Gånsvik...;-)

Unknown sa...

Hoppas ni kryar på er:-) saknar er

Unknown sa...

Kanske ska skriva //lillebror med familj

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...