tisdag 21 maj 2013

Kloning skulle behövas...

Ja herreminje vad det är mycket just nu...
M var ju hemma med barnen igår, Tiril hade haft feber under natten till igår men sen pigg och inget mer magsjukt sen i lördags. Idag var då båda barnen på dagis. Jag skulle egentligen varit ledig men chefen ringde förra veckan med förfrågan så jag tog på mig tandvårdsutbildningen via jobbet på eftermiddagen. Ganska intressant, men inte så mycket nytt man lärde sig ändå.
 När vi alla slutat packade vi in oss i bilen och for iväg för handling. Först Erikshjälpen en sväng, där blev det några småprylar till hemmet, och ett fint velourtyg! =) Var länge sen sist jag var där nu.
 Sen for vi till Sibylla för middag, och hann inte mer än beställa så kräktes Tiril!! NEJ! Stackars liten, var bara att tvätta av och ta med oss maten hem, och inte blev det nån handling heller...=( Hon kräktes en gång till nu ikväll. Förstår inte hur det kan dra ut så, hon har ju inte haft sen i lördags? Vi måste kolla upp kostallergier på henne!
Menmen, det kan ju vara magsjuka och vi ska behandla det som det. Så imorgon blir det jag hemma med barn på förmiddagen och M på eftermiddagen (då jag ska iväg med skolan på studiebesök på Hospice i Sundsvall). Och på torsdag är de hemma med mig, jag som tänkt råplugga denna vecka då det är slut-tampen på skolan nu, sista gången nästa vecka och jag har uppgifter att göra! Jaja, känns som om man skulle behöva klona sig, har också sy-beställningar som väntar och väntar. Känns lite blä just nu...=(
Stackars lilla hjärtat.
 
Grattis i alla fall till barnens bonusfarmor Carina som fyller år idag!

3 kommentarer:

Catarina sa...

Men stackars Tiril!!!! Hoppas hon får bli riktigt pigg snart och att ni får reda ut vad det är! :-(

Maria sa...

Stackars lillfröken! Verkar ju så konstigt att det kommer åter hela tiden och ingen annan blir sjuk eller? Hoppas hon blir frisk snabbt! Kram

Anonym sa...

stor kram på dig vännen, hoppas det snart lugnar ner sig!

det låter inte helt som magsjuka när du beskriver det..men bra att ni tänkt kolla upp det.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...