fredag 23 september 2011

Dunderförkylning och mellisätande barn!

I helgen var det meningen att jag skulle jobba 30-timmar natthelg....Meningen ja... Men igår bröt förkylningen ut och idag var den värre, haft feber i stort sett hela dagen, fryser, snorar, ont i huvudet, halsen, ja hela kroppen....! Var längesen jag var såhär förkyld. Så 30 timmar natt var bara att hoppa. Har ångest över OB-lönen jag missar, men vad gör man? Var så typiskt bara att det var just den här helgen, hade det varit dagtid och kortare pass kanske jag orkat. Så det har varit lugnt idag. Barnen var på dagis imorse ändå...Sen har de fått lite fredagsmys med "moffabollar" igen. =)

På tal om bollar, om än ovala, upptäckt att båda våra barn är tokiga i kokt ägg! Får aldrig nog! Är ju kul, nåt nyttigt och gott. =)
Här bild från dagen, Tiril nallade från min lunch, nåt mindre nyttigt men också gott, vitlöksbröd. Åt fisksoppa och hade bröd till... Hon är så duktig och vet att hon ska sitta när hon äter, så hon sa "sitta" och gick till fåtöljen i lekrummet.=)

Nu ska jag och sambon se lite film, eller nja en serie som gick för längesen, "Vampyrernas hemlighet". Ha en bra kväll!


Tina, här finns receptet till Grekisk Pytt i Panna!!! =)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...