måndag 19 september 2011

Piffad prylhylla klar, och lite loppisköp...

I helgen blev jag klar med den prylhylla som vi köpte på Erikshjälpen i början av sommaren, tänkt att hänga i Tirils rum. Jag måste faktiskt säga att jag är supernöjd med den, tycker den blev precis som jag tänkt mig! =) Det här var ett så kul projekt, nu vill jag ha fler prylhyllor!Såhär såg den ut före piffning.Jag målade först den vit, sen har jag tapetserat rutorna med 3 olika tapeter.


Smurftapeten är samma som vi tapetserade byrån med, hade turen och fick ett som mamma hittat i ett gammalt hus på min systers gård. =) Den blommiga och den gula tapeten är tapetprover beställda gratis från Måleributiken.se. De har hur mycket fina tapeter som helst!

Vi har inte satt upp hyllan på väggen än, inte riktigt bestämt vilken vägg vi ska välja, men så här matchar iallafall hyllan och byrån varandra. =) Tirils rum börjar kännas mer inrett nu!

Visar oxå några av våra senaste loppisköp; Denna stora silverbricka, silverkannan och glasskålen på fot, alla köpta på Erikshjälpen vid olika tillfällen.


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...