fredag 14 januari 2011

Utvecklingssprång, sömn, en liten sång och träning!

Inatt fick jag faktiskt sova nästan i ett sträck 22.30-6! Ojoj, sen halvslumrade jag till 7.40 innan jag masade mig upp före barnen som sov till 9, hade ju varit skönast om jag sovit ända till dess men jag tror kroppen vant sig vid att vara vaken på fel tider.
Nu har jag läst ut min sorgliga bok...Usch vilken fruktansvärd sjukdom det är, cancer, och verkligen VEM SOM HELST kan drabbas...

Känns som att Tiril tagit ett språng i utveckling nu, för hon kan så mycket på en gång. Från att efter den första tidens "ställa sig upp mot saker" övergick i en period i nästan ständigt krypande och sittande där hon nästan inte alls ställt sig upp spontant, så har hon nu börjat igen. Reser sig hela tiden, men däremot har hon problem med att "komma ner" igen, och kräver hjälp med ilskna skrik! Hon har också börjat ta små steg längs med stöden.. =)
Och idag har hon gjort luftpuss mot mig när jag gjorde det mot henne, hehe. Inte slängkyssar utan bara själva munrörelsen och ljudet.
Och när vi satt efter lunch (som synes på bilderna, lilla lortgrisen!) och sjöng "Klappa Lilla Magen" så gjorde hon också några av rörelserna, hon klappade sina öron och spelade på munnen!! Man blir så glatt överraskad när sånt händer! =)
(Om ni inte vet hur den går så sjunger man; "
Klappa lilla magen, lilla magen,
klappa lilla magen, örat med!
Näsan kan man dra, dra, dra, dra och dra,
Munnen spelar bra, brr brr brr...";o)) Har precis spelat på munnen, hann ej fota riktigt... =)Lite övriga bilder från dagens äventyr...
Pop-up leksaker är en favorit nu.

Bild från igår då storebror hjälpte lillasyster dricka ur vanligt glas, hon fick smaka hans äppeljuice. =)


Fredag! M ska jobba extra imorgon (eller på söndag men troligast imorgon), men vi ska ändå mysa till lite "Let´s Dance"ikväll. Strax äta lax o potatis. På söndag skulle jag vilja åka på julgransplundring i Bollsta, men vi får se...
Jag har faktiskt, kors i taket, tränat idag! Bara "Core Wellness"-DVDn jag har här, men annars brukar det ju bara bli nån promenad och kanske lite situps och armhävningar för mig. Hur det gick att träna med båda barnen klängandes på mig är en annan fråga...men det känns iallafall lite i magen och ryggen, jag hoppas på träningsvärk, haha!
Ni får ha en härlig fredagkväll!!!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...