fredag 7 januari 2011

Tiril 11 månader idag! Och lite film, TV, böcker, barnvakt o lite babbel!

Fredag!! Igår när M for hem från jobbet så var det sånt snöoväder ute så vi var riktigt oroliga innan han kom hem, tycker inte om att han har ganska så långt att köra, och dessutom i mörker. Han skulle ju jobba idag också, men det snöade lika mycket även imorse så han blev hemma istället...Tur att man slipper den oron.
Vi var ut båda två i omgångar och skottade igår, hade kommit VÄLDIGT mycket snö, som tur är fick vi lite hjälp av grannen med sin snöslunga....!!

Idag är lilla kickan 11 månader, 1 månad kvar till 1-årsdagen...hjälp måste köpa lite presenter! Men ska inte gå till överdrift, hehe, hon har det mesta hon behöver. Är väl mest sånt till hennes rum som kan behövas.

Jag myste själv till "Sex and the City 2" igårkväll när M var ute och skottade och barnen sov...nice med lite egentid och tjejfilm. Den var bra, men 1:an är bättre, men nog fick jag mig en del garv. =) Filmen kom som en del av min Buzzador-kampanj för LOVEFILM, nu har jag "BECK-I stormens öga" kvar att se. =) Hittills är jag väldigt nöjd med LoveFilm, snacka om smidigt att få filmerna direkt hem i brevlådan, man väljer på nätet de filmer man vill ha, och snabbt går det också, och man behöver bara lägga de filmer man sett i samma kuvert och skicka tillbaka!
Igår morse läste jag också ut Anna Janssons "Pojke försvunnen", den var mysigt spännande, men inte hennes bästa. Men vill ni har deckare som är lätta att komma in i, och inte för "mörka" så rekommenderar jag alltid Anna Jansson!!

Nu blir min läsning Maria Housden´s "Flickan med de röda skorna", jag räknar med en hel del tårar...M frågade varför jag läser sånt som gör mig ledsen. Vet inte egentligen. Kanske får lite distans till ens eget liv och man kan inse att man har väldigt mycket att vara tacksam över? Vad tror ni? Finns ju många som inte läser annat än dessa verklighetsbaserade historier...för min egen del så räcker det i liten dos, skulle gräva ner mig alltför djupt annars.

M har skjutsat Kiron till farmor nu medan det är ljust ute! Jag ska strax städa, och sen ska vi ikväll äta grytan jag gav receptet på i inlägget nedan, och mysa till "Let´s Dance" som börjar igen ikväll, känns jättekul, det har blivit lite "vår" underhållning, när vi låg på BB och blivit igångsatta men det fortfarande var lugnt så såg vi också "Let´s Dance". =) Annars är vi inte mycket för alla familjeunderhållningsprogram som finns, har tex. aldrig följt IDOL eller Talang eller Stjärnor på is och allt vad de nu heter...

I övrigt i helgen ska vi ta det lugnt, med läsning, ska städa undan julen, och äta gott. =)

2 kommentarer:

solokatt76 sa...

Helt sjukt att Tiril blir ett helt år om en månad bara!! tyckte ni höll på och plussade hela gänget alldeles nyss ju!!

Grattis Tiril på 11 - månaders dagen

Anonym sa...

härligt att hon alldeles snart är ett år gammal=)
det är rätt så praktiskt med andra barnet att man kan köpa lite roligare grejer till rummet och så istället.

jag har också läst en del verklighetsbaserade romaner. vet inte varför man kommer in i vissa perioder där man föredrar en viss slags genre, men det har nog ett syfte ändå.


kramisar!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...