söndag 19 september 2010

Familjebilder, dagens "att göra" och lite retro kläder...

Hellu! Söndag, valdag idag. Men jag tänker rösta och sen tänker jag släppa tankarna på det. Tänker heller inte följa nån valvaka inatt, ska sova gott i min säng. Jag gör mitt och sen blir det som det blir.
Hade en ganska bra natt så man är relativt utsövd. Var även idag uppe före övriga familjen, är så skönt att få vara ensam nån gång.
Igår lagade jag medelhavsgratäng och fläskytterfilé, och till det svampsås. Mums.
För övrigt hittade jag en vinterjacka igår, ska köpa den på måndag är det tänkt...visar den såklart då! =)
Vi roade oss med att ta lite familjebilder...=) Lönlöst att få alla att se in i kameran samtidigt!
Jag och våra älskade skruttar!Lillskruttan och jag.
Storskrutten (som för övrigt blev precis 2 år och 11 månader igår, bara 1 månad kvar till 3-årsdagen!!!) och Mattias.
Bus...vad jag älskar min familj!
Tiril är ju alltid söt men ibland känns hon nästan extra söt, som idag, hon har en manchesterklänning som är i arv sen jag och mina systrar var små, över svart body och coola strumpbyxor...=)

På dagens agenda med förhoppning att hinna allt...;o):

  • RÖSTA- såklart!!! Jag tror tyvärr och är rädd att alliansen kommer vinna igen, men jag hoppas på rödgrönt...
  • Sy ärm-muddarna på jackan jag grejar med, sen är den klar!! =)
  • Botanisera i mitt tygförråd, välja ut lite tyger till olika saker som jag har på gång. (Mitt tygförråd är mitt eget lilla paradis.=))
  • Rita av ett mönster som jag ska skicka iväg.
  • Mysa på med familjen...
  • Laga en god gryta till middag, ICA hade billiga rotsaker, så jag har köpt hem lite palsternacka, kålrot m.m, är så sugen på en mustig köttgryta!!
  • Om jag hinner, lägga ut några Tradera-auktioner...(men det hamnar nog längst ner på prioriteringslistan...)

Ha en bra söndag...och glöm inte rösta, och rösta klokt!


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...