måndag 21 maj 2012

Vabbdag och itsy bitsy spider....


Ja, så var ännu en dag snart till ända. Inte gjort mycket speciellt idag, dammsugit och städat en del, tagit hand om förkylda skruttan (som ändå större delen av dagen varit ganska pigg och glad, tack och lov). Hon sov dock dåligt inatt för all hosta...

Kolla spindeln M hittade på vår uppfart i helgen...Nasty big spider, blääk blääk. Naturligtvis måste han fånga den i en burk och ta in och visa mig, haha j-la karl!
En liten spindel-film...

Jag grävde fram rutschkanan från garaget idag, var ju soligt och fint så vi var ute på baksidan. Lyckades få ihop den också!
Kiron har haft kompisen Tim på besök ikväll, de var mest ute och lekte, han åt middag med oss, gick hem kring 19 då det var sovtajm. Lovade att de kunde leka mer nån annan dag. =)

Kiron har svårt att somna ikväll. Nyss kom han ner och hade lyckats hitta en klump med häftmassa som han snurrat in i luggen, ordentligt. Gick ej att få bort, utan jag fick klippa bort en liten bit. Tur att han snurrat den rätt nära topparna så det inte ser så konstigt ut. Är dax att klippa honom helt ändå!

Detta har jag haft i tankarna hela dagen, men bara hunnit med litegrann. Jag har fått rätt många beställningar att ta itu med och tänker klippa till dem nu. Måste nog sätta beställningsstopp inom nån dag känner jag, ska ju hinna med att sy Tirils brudnäbbsklänning också. Och mitt i allt krånglar min vanliga symaskin! Typiskt om den behöver service just nu!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...