onsdag 9 maj 2012

Illamående, sytt och utmaning!

Så var det då dax för nattpass igen. Mår illa idag med, inte riktigt hela dagen, har funnits bättre stunder, men nästan. Less på illamåendet nu! Tar hellre magsjuka som bryter ut så man blir av med det nån gång! Och barnen är inte heller sådär 100 som det verkar. Kiron har ätit jättedåligt de senaste dagarna fast det varit mat han normalt älskar, och Tiril hade ont i magen nu ikväll... Jaja jag kanske läser in för mycket i det, men tröttsamt är det. Och nej, jag är inte gravid, 100 % säker.  ;o)

I brist på bilder så lägger jag ut denna bild, hade laddat upp den på denna blogg istället för sybloggen men det fixade sig, och nu får den ändå vara med här. =) Ett par minitights i stl. 68 som jag sydde klart idag. Har knappt hunnit sy på en vecka... =(
Och som lite tidsfördriv och sällskap (?), har jag kopierat in frågor att svara på från olika bloggar, 33 allt som allt...läs om ni orkar! Hittat bla. hos Solig.

1. Om pengar inte vore ett hinder, hur skulle du vilja bo då?
Hmmm...trodde man skulle svara typ slott eller så, drömmar har ju funnits, ett stort vackert hus med högt i tak, tinnar och torn, burspråk och veranda... Ja, kanske det. Nåt som inte kräver så mycket underhåll, viktigt!! Tiden känns alltför kort för att hålla på renovera och renovera, ingen av oss har helt det intresset. Huvudsaken för mig är egentligen att jag får bo nära familj och vänner. Älskar Härnösand, vackra lilla stad!

2.Vilket hantverk önskar du att du behärskade till fullo?
Oj...finns så mycket. Virka vore kul. Möbelsnideri, tänk vad häftigt! Vävning...

3. Vilken person har gjort särskilt intryck på dig och varför?
Oj vad svårt. Har så många fina människor omkring mig. Svarar nog min sambo, min älskade, min närmsta, finaste både till kropp och själ. Hade han inte gjort särskilt intryck på mig skulle jag ju inte hållit fast vid honom så hårt!

4. Om du kunde få åka tillbaka i tiden, till vilken tid skulle du återvända och varför?
60-talet. Häftig musik, häftiga kläder, häftiga bilar, häftig kultur.

5. Hur länge har du umgåtts med din äldsta vän? (Äldsta som i känt längst)
Marianne, vi har umgåtts sen 1986 måste det va, sen vi var 5 år. Ännu en människa jag hållit fast vid.

6. Vilket är det största big no-no, enligt dig?
Eh, nu kanske jag irriterar en hel del människor, men en upprörande syn för mig är gravida som röker, sorry. En  sån last kan inte vara värt riskerna barnet får ta, oavsett hur glad eller lugn mamman blir av det.

7. När du träffar en ny person, hur presenterar du dig om du bara har ungefär en minut på dig?
Ler, sträcker fram handen och säger: "Hanna", vad annars?

8. Hur tror du att Victoria och Daniel har det inrett hemma på Haga?
Medaljongtapeter i sammet, vita såklart. Rokoko-möbler i vinrött eller blått. Kanske nån mysig gräddvit soffa?

9. Är du en lyssnare eller talare?
Lyssnare.

10. Finns det något klädesplagg som du på allvar tänker att du aldrig kommer att bära?
Hmmm. Nej, man ska nog aldrig säga aldrig. ;o) Det jag inte gillar nu kan jag ju gilla sen...fast haremsbyxor har jag aldrig burit och tror aldrig jag kommer bära heller. Blöja, någon?

11. Vad gör du om du får två timmar över?
Om jag är själv; datar, läser eller syr. .Med M ser jag nog nåt av våra favoritprogram, eller bara ligger och läser eller pratar. Med barnen? Äh, har man nån tid över med dem? ;o)

12 Vilken är din favoritfärg på väggar?
Turkost är faktiskt fint, eller ljust beige typ caffe latte. =)

13. Vilken färg är vanligast på de väggar du faktiskt har?
Eh...vitt med nåt mönster tror jag finns i flest rum??? (Sovrum och kök)

14. Sopsorterar du?
Ja så gott det går.

15. Vågar du prutta högt inför din partner?
Jamenvisst!

16. Om du var ett djur, vilket skulle det vara?
Har blivit kallad säl, haha!!

17. Vilken känd människa skulle du vilja lära känna?
Eh, tar nog Stephen King, fast jag vet inte vad jag skulle säga till honom. Klyschor troligtvis.

18. Har du några fördomar som du vet om?
Oja säkert många. Tex. mot de som har många hundar, tjejer som förstorar läpparna, bloggare som inte skriver ut hela ord utan en massa förkortningar...Men det är kul när fördomar inte stämmer!

 19. Vilka är dina topp tre favoriträtter?
Spaghetti och köttfärssås (always and forever!)
Grekisk pytt i panna med massor av vitlök
God god stek med klyftpotatis, kantarellsås och fetasostsallad!

20. Nämn en bok som du läst mer än en gång?
DET av Stephen King, favvoboken!

21. Vilken krydda skulle du inte vilja vara utan? (bortsett från salt och peppar)
Citronpeppar, om det räknas, är väl en blandning... Dill gillar jag!

22. Har du varit med om något hemskt som du inte kan/vill berätta för någon?
Nej, finns nog inget hemskt som jag inte pratat om med någon.

23. Om du fick börja om ditt liv..finns det något som du skulle ha gjort annorlunda?
Kanske tagit för mig mer, önskat att jag inte vore så blyg i vissa situationer. Pluggat vidare direkt efter gymnasiet.

24. Vad har du för favoritårstid och varför?
Sommar! What´s not to love???

25. Köper du helst nytt eller begagnat.
Beror på vad det är, vissa saker köper jag hellre begagnat, som böcker, prydnadssaker, och gamla mönstertidningar, de kan man ju helt enkelt inte köpa nya ;o) Ekonomiskt och inte minst miljövänligt. I klädväg föredrar jag väl helst nytt men köper också mycket gärna begagnat, som ni vet. Möbler är det lite hugget som stucket, blandning av nytt och gammalt, gillar att piffa upp gamla möbler (fast jag tar lite tid på mig att göra det, haha!!).

26. Nämn en blogg du vill tipsa om.
Tror det blir HönaPöna, en av de mest inspirerande bloggarna i mitt tycke. Inte för överambitiöst, utan nåbart och härligt!

27. Samlar du på något och i så fall vad?
Jag samlar på MysRysare, Stephen King och Dean Koontz-böcker, tyger (haha!), vissa bokserier som Sandemo-serien, och Isfolket är inte heller komplett. Böcker alltså. Samlade tidigare på skräckfilmer, men kommit bort från det nu. Jo, har ju vissa TV-serier jag samlar på också, som Buffy och Förhäxad.

28. Skriver du dagbok?
Ja, periodvis varje dag, men för tillfället mer sporadiskt.

29. Te eller kaffe?
Kaffetåren den bästa är!

30. Senaste sedda film? Betyg?
Thrillern "Hanna". Lite skum men spännande.
 31. Bor du i eget hus eller lägenhet?
Hus!

32. Är du händig?
Beror på hur man menar. Inte händig med hammare och såg tex. men händig med nål och tråd ;o)

11. Vart i landet bor du?
Norrland. Och eftersom Norrland faktiskt är en jättestor andel av landet specifierar jag mig; Ångermanland, Västernorrland. Nedre delen av Norrland, i Sveriges ostkust. Härnösand, en fin havsstad, kom hit och besök! =)

Vet att många inte kommer svara på frågorna, gör det bara om ni ids, men jag skickar dem vidare till:

Och nu ger jag mig med detta långa inlägg...Svara på frågorna om ni vill, hojta gärna att ni gjort det, speciellt om ni inte är bland de som jag skickat vidare till. =)


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...