söndag 14 maj 2017

Min helg!


Hej hej! 
Helgen slut, och snart jobbhelgen också! Jobbar dock imorgon bitti också... ;) Jag har så himla ont i fötterna, jobbat delat idag och gått jättemycket, plus att jag har mina nya arbetsskor som är lite plattare än de gamla (annars sköna!), jag ska köpa en gelésula och lägga i. 

I fredags hade jag ledigt! Men dagen började inte bra, vi brukar alltid ladda kaffet kvällen före då det är så stressigt på morgonen och jag dessutom är grymt morgonsur fram till jag ätit och druckit kaffe.... Nu var det missat! Och vad händer, nä men naturligtvis tappar jag ut hela jäkla burken med pulver!! Gah! 
Små saker som är otroligt enerverande innan mitt morgonkaffe kan jag säga! Barnen tyckte inte alls om mammas humör den morgonen även om jag inte skällde på dem, bara på döda ting, haha! 
Fortsatte vara såna där små irritationsmoment under dagen, men men jag fick pluggat en del... 
 

På kvällen efter middagen bjöd Horns över oss på kaffedrink i uterummet! Mysigt! Och gott! 
Tjejerna dansade Just Dance, är så kul att Tiril äntligen velat prova hon med, de dansar det jättemycket på fritids så det är därför. 


Blev sen lite räkor och lite Wii-spel hemma hos oss, lite Mario Kart och lite Just Dance innan de gick hem vid 23.30 och jag och M såg ett avsnitt av Supernatural innan vi la oss. 

Igår jobbade jag 12-20.30. Kiron och M var ute på små äventyr, de fick bl.a inspektera ett flygplan på nära håll! Medan Tiril var på kalas 1 av 2 denna helg. 
På kvällen när jag kom hem blev det dusch och sen bäddade jag ner mig i soffan och såg lite ESC. Gick och la mig innan Sveriges bidrag, klev bara upp en snabbis när Robin sjöng och slocknade sen gott. Tycker Portugals vinnarlåt låter som tagen ur en Disneyfilm på 90-talet, söt men ganska intetsägande. Och en 5a ska vi väl vara nöjda med för Robin? 

Idag har jag jobbat delat! När jag kommit hem kring 12.30 så var familjen snart på väg till Horns igen, Wilma fyller 8 år imorgon och firades idag. Så de gick över dit och jag la mig och vilade. Joinade dem efter nån timme sen jag vaknat till och pluggat lite, fikade lite innan jag gick tillbaka till jobbet vid 16. Kalashelg! Och vi har också bokat in sommarens semestertripp, det blir kul! =) 

Godnatt!! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...