fredag 17 februari 2017

Kycklingfilé med jalapeño, ost och bacon, och min fredag.

Hej hej! 
Här kommer ett gott helgrecept, detta har vi inte ätit idag utan för någon vecka sen men det blev ju ett spara-recept såklart. Mattias älskade det! Fick lova att spara i blogg-arkivet. ;) 
Jalapeño & ostfylld kycklingfilé 4p
Kycklingfilé 4 st
Jalapeños, inlagda i skivor
Ost, gärna cheddar 
1-2 paket bacon
2 dl grädde
2 msk chilisås
Sätt ugnen på 225 grader. Skär en ficka i kycklingfilén. Fyll kycklingen med några skivor jalapeños och ost.  
Vira in varje kycklingfilé i bacon så att det täcker.
Stek kycklingen på vardera sida så att den får fin färg.
Blanda grädde och chilisås. 
Lägg i kycklingen i en ugnsfast form och på med lite extra ost på filéerna, häll gräddblandningen runt om. Tillaga till genomstekt i ugn ca. 20-25 min. Jättegott!



Haft en ganska bra ledig dag. Läst lite i vårsolen i läshörnan, fick fajtas med Ester om bästa sittplatsen dock. ;) Lite plugg har jag också hunnit med. 

Sen har vi varit på hab:en en sväng också, inbokat besök. Barnen älskar när de får leka i "gympasalen" där. 

Handla, hem, middag, sen fick jag sy lite mössor. =) Fredagsmys! 

Nu sitter vi och ser på "Doctor Strange". Imorgon jobbar jag 12-20.30. Ha en fin helg så får vi se när vi ses! ;) 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...