måndag 13 februari 2017

7-årskalas med My Little Pony-tema, mello och mer uppvaktning!



I helgen hade ju Tiril sitt 7-årskalas med kompisarna! 7 bjudna men två kunde inte komma denna gång, så det blev 6 kalastjejer totalt. 
 

Temat var My Little Pony, och vi köpte muggar, tallrikar, servetter, kalaspåsar, tiaror, fotoprops och ringar (till godispåsarna) hos Kalaslagret.se, de hade helt klart bäst pris. 


Tårtbild har vi köpt från en sida på facebook.  

Silviakaka med rosa glasyr, blev "Spikes Diamantkaka!". 

Haha Mattias fick snällt låta sig stylas av tjejerna! Han är en riktig lekfarbror, mycket bättre än mig på att busa. 
 Efter målarstund i väntan på att alla skulle komma, och paketöppning blev det fika. 


Foto-propsen vi köpt blev en hit! 

Lite lekar, vi hade skrivit ut lite gratis Printables till kalaset, bl.a.  "Pin the tail on Rainbow Dash" och klistrat magneter på svansarna så vi kunde hålla till på kylskåpet. Vi hade först klistrat svansarna på en bit kartong så de blev lite stadigare. 
HÄR kan du skriva ut materialet själv. Fnittertjejer tyckte det var jättekul! 
 Lite MLP-Bingo var också en hit, det hittade jag  HÄR. 
Kalaset avslutades med godispåsar och filmstund, My Little Pony såklart, nyaste Equestria Girls. =) 
 Lite fler gratis Printables var inbjudningskorten, denna mobil och lite målarbilder, de tyckte det var jättekul att få dekorera sina egna ponniesar. Finns ju verkligen hur mycket som helst material att skriva ut om man googlar lite. ;) 
Pom-pomsen har jag gjort själv, de gröna dagen till ära. 

Körde lite regnbågspasteller med färger på ballonger och liknande. Vimplarna hade Tiril fått i en MLP-tidning hon prenumererat på tidigare. 
I öppningen mellan kök och vardagsrum hängde vi upp ballonger som ett regnbågsdraperi. =) 


Efter kalaset var det meningen att vi skulle få mer besök, men de hade blivit sjuka så jag tog en lur istället, var så jämarns galet trött! Som jag sa i förra inlägget, jag har varit såå trött hela helgen, inte orkat se en film utan att hålla på somna och nicka till. Och det är ovanligt för mig! Är väl det att jag har så himla svårt att somna om ifall jag blir väckt under natten, och det blir jag i princip alltid av nånting. Så det blir vakentid mitt i natten eller tidigt på morgonen.  
Blev iallafall lite piggare och laddad för Mello sen! Inga toppenbidrag denna gång måste jag säga, men Dismissed gillades och Pontare men såklart åkte han ut. 
 Tiril fick mer uppvaktning igår söndag, min syster Maria, Thomas, Moa och Wilma kom. Fastnade tyvärr inte på bild, jag glömde fota. =( 

Tiril har fått ännu mer jättefina presenter och är så glad för allt. Tack ni som uppvaktat! 
Idag har jag varit med Tiril hos skolsyster på 6-årskoll. Kan vara kul att veta i framtiden: Hon vägde hos skolsköterskan 25,6 kg och är 128.8 cm lång. Ligger regelbundet lite över kurvan på båda (som hon gjort sen hon var bebis) så proportionerlig. =)  
Sen har jag jobbat kväll. Nu blir det störtdyk i sängen, lika trött ikväll. Jobbar 5 kvällar denna vecka varav en delat. Barnen har iallafall ledigt fredag med mig så det blir liksom lite extra helg då, skönt då jag jobbar lördag söndag måndag. 
Godnattkram! 

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Härligt! Vilket lyckat kalas för Tiril! 😃

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...