måndag 13 april 2015

Lampor till stugan och sjukt!

Hej! 
Stackars Kiron, idag har han haft mellan 39.1-39.4 i temp hela dagen...=( Är ovant att bara se honom sitta stilla, om man säger så. ;(  

Jag skulle ju visa mina andra loppisfynd idag. =D Det blev en kökslampa till stugan, precis en sån modell jag tänkt mig. 

 Hade typ samma modell redan som fanns där sen förut, men i alldeles för mörk färg! 
 Så nöjd! Vi har ju inte gjort så mycket i köket förutom möblera om och byta gardiner och textilier, (eller jo vi bytte köksö!)  tog ner några tavlor och blommor och satte upp nån ny tavla nu. 



Vårt andra "stora" loppisfynd var denna golvlampa, även den en modell som vi tänkt, perfekt för hörn bakom soffan! Även här jättenöjd! En nygammal läshörna (jag satt ofta här och läste när mina föräldrar hade stugan, men de hade en vägglampa som vi tog bort vid målningen). 

Nu ser vi fram emot att kunna "boa in" ordentligt och att sjön ska tina riktigt så vi kan få igång vattenpump och kunna diska osv, då väntar mer röjning och organisering! =) 

Som sagt, båda barnen har varit hemma idag (Kiron sjuk Tiril ledig) och det har varit ovanligt lugnt förutom att Kiron såklart haft det jobbigt. Jag har städat en hel del varvat med att sitta ute i solblåsten (tur vi har läsida) och läsa/virka, och lite sömnad inne. Blivande inredning till sovrummet. ;) 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...