lördag 4 april 2015

Trolldeg, påskägg och virkmönster!

Hej! Hoppas ni har en lugn och skön påsk. Strax dax att traska till jobbet för mig igen. Men imorgon ser det ut som om  jag kan byta till mig ett dagpass istället för kväll, och isåfall blir det middag hos mina föräldrar imorgon. Vore ju kul att få träffa släkten nånting i påsk! 

Hur blev det med trolldegen vi degade häromdagen? Jo, när vi torkat dem så målade vi dem med vattenfärg/akrylfärg. =) Ett lager spraylack över så blev de så fina så! Här lite lekmat... (pärlsockret är äkta, det sitter fast med lacken men man får leka lite försiktigt så det kanske är bättre att måla dit anser jag ;))
Recept på trolldegen la jag ut HÄR. 

Här är resterande alster! Barnen tyckte det var lika roligt att måla som att dega. 

Tiril fick ett nytt halsband (hjärtat i trolldeg).

Och jag likaså! =D Färgglatt roligt halsband, gillar det faktiskt skarpt!


 Vill ni hinna med ett snabbt påskpyssel kan ni testa att virka dessa söta små harar och kycklingar som jag hittade mönster på i bloggen Pyssel o fix, här finns hararna och här kycklingarna. Sen finns det också mönster på en söt påsktupp (och en massa annat fint hos henne!)


Såklart har påskharen varit även här hos oss inatt, med varsitt ägg med godis till barnen. De fick också påskpresent av oss så lyckan är total. ;) 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...