torsdag 4 september 2014

Vabb i stugan!

Nej, jag har inte gått upp i rök. ;) I söndags for vi upp till stugan, eftersom barnen båda var jätteförkylda och jag var ledig Måndag, så tänkte vi att vi kunde mysa där uppe och M ha närmare till jobbet. =) 



Lugnet i kroppen infann sig direkt som det brukar där uppe, men jag har hållit mig sysselsatt ändå. ;) Har pysslat lite både med sömnad och annat, visar imorgon. 

Vi blev kvar där till idag, M fick närmare till jobbet, han har jobbat över denna vecka och jag har vabbat med barnen som mycket sakta blivit bättre. Hostar på nätterna och är fortfarande mycket snoriga speciellt på morgnarna, de blir hemma veckan ut. Jag har också blivit bättre, bara lite halsont och snörvel kvar. 
Vi fick tur med vädret! Barnen har ju inte orkat vara ute så mycket, speciellt inte i solen, men en liten stund om dagen iallafall. ;) 

Lite grillgotta igår onsdag. =) Fläskkotlett med örtsmör. Jag jobbar kvällar i helgen så då blir det helgmat på en onsdag istället. ;)




Satt upp välkommen-skyltarna!

I stug-boden hittade vi denna fina turkosa trälåda som fick följa med hem. 



Jag har sånt sug att greja och fixa lite mer höst-inredning nu, men har inte så många idéer eller inspiration än så länge, blir bara en massa olika pyssel så länge. Köpt hem lite småprylar från Ofelias Hus som har utförsäljning nu, väntar på paketet. 
Skulle vilja göra nåt drastiskt och köpa en ny soffa som flera vänner gjort nu nyligen, men...ja, vi drar ut på denna så länge det går! 

Sist men inte minst har jag skaffat mig en ny mobil! Har inget kort till den än men kommer förhoppningsvis snart! Kan använda wifi här hemma på den så länge iallafall. 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...