måndag 24 september 2012

Mormors bord fått en make-over!

Ja som jag skrev igår så har vi nu bytt ut vårt kistbord i vardagsrummet till ett mer nätt. Jag har ett bord i arv från mormor, som ett antal år nu fått stå i förråd och garage undangömt...=( Jag hade detta bordet framme i min och Ms första gemensamma lägenhet (fast han flyttade in hos mig så helt gemensam var den väl inte till en början. ;o)) Har alltid älskat det här bordet även när vår underbara mormor hade det, mycket fantasilekar har utspelats under det.
Genom åren har den fina bordsskivan blivit förstörd och flisig. Och här är bordet också väldigt dammig som ni kanske ser.

Men M har nu slipat till skivan och målat om bordet i vitt! Det är inte helt klart än, nåt lager till behövs, men rätt färg var slut i affären nu så vi använder det i väntan. Tycker det blev superfint!

Får väl se om mina barn leker några lekar under bordet precis som jag...De har iallafall börjat ställa/gömma saker i utrymmet längst ner. ;o)

1 kommentar:

Catarina sa...

Verkligen jättefint bord!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...