lördag 23 maj 2009

Marknad, solgass, stress...

Ja det blev verkligen en fullspäckad dag igår!

Vi åt som sagt lunch hos mamma o pappa, kycklingklubbor med wokgrönsaker och ris, mums!
Jag passade på att vila lite där medan Kiron sov lunch, kanske slumrade till en LITEN stund...

Sen for vi till Sollefteå, marknadsmässan först. Och då PANG BOM blev det plötsligt kanonväder, jag som tagit på mig en tjocktröja och jeans för det var värsta dimman i Härnösand när vi for...Höll på rinna bort... Fanns mycket att titta på, många vovvar och barn, och vi träffade Kirons farmor i folkmassan också. Köpte bla. strumpor och jobb-byxor... Och så fick Kiron en heliumballong med Scooby Doo som han blev ilsket överlycklig över. Ilsket pga. att han blev så frustrerad när han inte fick tag på den direkt när den hängde fast i vagnen...=)

Risön sen i solgasset. Roger o Carinas husvagn i bakgrunden. Vi fick ta av Kiron byxorna för det var så varmt, dumt nog hade vi inte med nåt ombyte till honom heller... Måste inhandla solskydd till Kiron!!!!!Jag själv fick låna Ms T-shirt så var han utan...Puh....Här jag med tjocktröja!

Carina fick en stor ampel med blommor av oss.
De ville bjuda på mat, vi tänkte först tacka nej för klockan var så mycket, tänkte äta nåt på vägen hem, men stannade ändå... (Kiron o farfar!)
Grillat och pommes blev det! Mmm... Vi kom inte iväg hemåt förrän närmare 19-tiden!! Hade inte med pyamas eller lelle till Kiron, han somnade i bilen.

Kom hem kring 20.00, bar upp Kiron och tog på pyamas, så fick han äta lelle i sängen för en gångs skull...Och somnade sen om. Stress stress!! Jag brukar gå till jobbet vid 20.30, vi hade ingen frukt hemma så M fick ila iväg och köpa, jag packade väskan osv. Hann sitta 10 min innan jag måste gå...

Så jag har varit väldigt trött inatt, det tar lixom på kroppen att hålla sig vaken och uppegående på natten...så man behöver vila lite extra före ett pass...

Så nu är det dags för min vila...Ha en bra dag!

3 kommentarer:

Maria sa...

Vilken mysig dag med underbart väder! Kram

solokatt76 sa...

Låter som en härlig dag!!!

Anonym sa...

såg att du redan fått lite kommentarer, men skit samma, jag måste kommentera det fina vädret!! herregud alltså, tänk att sitta sådär barklädda. förstår att det måste varit jättevarmt. vilken stressig dag ni fick, speciellt med tanke påatt du var tvungen att jobba natt och allt. såg iofs att du fick "sovmorgon" sen, men 7,5 timme tycker iaf inte jag är mycket;-). ha en bra kväll!! kramisar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...