fredag 20 april 2012

Det är så kul att byta färg! =)

Jag har en påse med tyger och plagg som jag vill byta färg på, och jag kommer mig för att göra det emellanåt också...Här var det ett tråkigt manchestertyg, en fläckig T-shirt och lika fläckig munkjacka som behövde upp-piffning!
Färgen blev Herdins svart! Som ni ser på bilden varierar resultatet lite, beror nog på tygsort och grundfärg. Munkjackan och tyget blev nästan mer antracitgrå och T-shirten svartbrun. Nöjd med resultatet blev jag iallafall. =)
Tycker det blir så coolt med polyestertråden och dragkedja och tryck som inte färgas. =) Här alltså en antracitgrå munkjacka med rosa dragkedja och sömmar.
Och tröjan blev lika cool den.

Ikväll ska jag jobba, blä känner mig inte laddad...men ser fram emot middag med Ia och Daniel imorgon, Kiron åker till farmor idag och sover där till söndag, Tiril får skrota hemma med oss. Jag jobbar till 16 imorgon och börjar 13 på söndag.
Ha en fin fredag!

1 kommentar:

Borgmästaren sa...

Blev ju fint! Har själv sisådär god erfarenhet av färgning. Får kanske omvärdera.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...