fredag 13 april 2012

Vabbning och födelsedagsuppvaktning.


Usch vad jag varit trött hela dagen idag. Inatt sov Tiril katastrofalt dåligt, vaknade typ varje halvtimme fram till 2-tiden...Hon var snuvig och hade lite hosta. Men det brukar ju vara så att natten då sjukan bryter ut är det riktigt illa med sömnen...sov iallafall några timmar mot morgonsidan, kockan ringde 5.30. Jag och Kiron klev upp, M vabbade med Tiril (han kände sig själv rätt krasslig). Jag jobbade till 12.30. M och Tiril har varit pigga idag trots allt, får väl se om det blir värre inatt....
Vi var på besök hos BUP idag, jag och M, om Kiron. Vi diskuterade hans "problematik" och psykologen tyckte inte det lät så illa, som han sa är alla barn olika och unika, finns inga "normaliteter" som man alltid försöker trycka in barn i, vissa spretar mer än andra, och behöver inte ha en diagnos för det, men efter att ha diskuterat fram och tillbaka kom vi fram till att han ska komma till förskolan och prata med personalen där också, och ev. kika lite på Kiron. Känns bäst så för mig också, är inte helt beredd att bara låta saken bero. Det kan ju också vara något som kan vara desto bättre om han får stöd för redan nu. Har dock tvehågsna känslor för detta då han ju har rätt i att även OM barnet skulle få en diagnos och man får mer rätt till stöd osv. så blir det lätt att barnet trycks in i ett fack och folk tänker"jaså han är si och så", som han sa så är alla barn olika även inom samma diagnos... Åh jag hoppas vi gör vad som är bäst för KIRON!

Efteråt bjöd vi pappa på mat (han hade passat barnen medan vi var på BUP), och sedan for vi till familjen Fahlén och uppvaktade Ia. Fick gott fika, för gott för min diet. ;o) Kul att träffas och surra.

Vi hade ev tänkt åka till Birsta imorgon och kanske Sundsvall, jag M och barnen, men pratade med Ia om att de kanske också skulle åka, så jag ska ev. åka med dem istället (vore skönt att slippa en sur M i släptåg, han blir alltid på dåligt humör när vi går i affärer). Ska kolla efter lite bröllopsprylar bla.
Kiron hittade Mollys fina kamera och var väldigt fascinerad. Han testade också deras WII, och gillade det skarpt, så nu har vi den nya prylen på önskelistan. =)
Tiril skruttan, våran kloka lilla tjej, herregud vilka fina barn vi har. =)
Ha en fin helg hörrni, vi hörs säkert imorgon med shoppingrapport!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...