torsdag 5 april 2012

Glad påsk, idag blir det mitt favoritord: MYYYYS!

Glad påsk!
 Imorse när jag lämnade Kiron på dagis så möttes jag av en hel del påskkärringar och harar. Men min unge herre ville inte klä ut sig, brukar inte vara villig till sånt offentligt, haha. De skulle åka till Murberget idag och se på kycklingar, åka dit med buss, ett äventyr. Han har sett fram emot det. =)
Ikväll blir det mys för hela slanten, ska äta sill, ägg, skinka och kanske nåt mer påskigt till middag, då jag sen jobbar hela helgen och inte kommer äta middag hemma förrän på söndag. Jag och Mattias ska se på nåt bra så klart, får se om de nya LoveFilm-filmerna hinner dyka upp i brevlådan idag annars får det bli nåt inspelat. Criminal Minds är det ju också. =)

Stumpan är påskfin idag, i sin påsk-klänning från Mojja, hon kunde ha den i år också. =) Haha sällsynta tillfällen man kan ha klänningar med kycklingar på?

Pyntade ju igår, koncentrerade pyntet till köket, några kycklingar och tuppar, och så riset såklart. =)
Vi fick besök igår, Fahlén-familjen, och de hade med sig presenter både till Tiril och till Mattias.
Tiril fick liten porslinsservis och receptbok, och M fick en flaska "Lagavulin". Han är bra lyrisk nu när han har 4 sorters whisky i skåpet...=) För en gångs skull, är ju inget vi direkt köper superofta även om vi skulle vilja.
Och fika blev det såklart! Tror Tiril skulle kunna proppa i sig hur många kakor som helst...

Daniel ville inte va med...
Det här gänget var det också längesen vi träffade, tror inte vi hittat på nåt ihop sen grillningen i November. Dax snart tycker jag. Alla får hålla sig friska nu. Är också lite svårt då både jag och Daniel jobbar varannan helg, men inte samma helger!!

Suttit här och bölat till kärlekslåtar, vet nog vilka vi vill ha på bröllopet, men finns så många fina.
Nu ska jag plocka undan lite här och sen är det snart dax att hämta hem Kiron.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...