onsdag 4 november 2009

Bakat, sytt och myst med liten. Aktiv dag!

Idag har det varit fullt upp. M fixade som sagt med bilen tills det blev mörkt och han inte kunde se längre, men nu är den nästan helt klar iallafall. =)Jag bakade ändå, och oj det receptet måste ni prova, blev så himla gott bröd, och degen gick snabbt att få ihop, bara jäsning som tar tid. Prova det, sätter in det efter detta inlägg! Jag bakar matbröd kanske högst 1 gång om året...och tänker varje gång att detta måste jag göra oftare, är ju inte så jobbigt ändå, och blir så gott!!! Vi får se om det bättras denna gång...Vi smakade brödet fortfarande varmt, mmm, Kiron fick också smaka, här sitter han och äter päron-mellis vid sitt lilla bord, han älskar att sitta där nu!
Lillbusen försöker gasa runt på soffan...Jag har också hunnit sy litegrann idag, här är Kiron i halsduken som jag sytt till födelsedagsmössan! =)Så nu slipper han vara kall om halsen. Kika i sybloggen om ni vill se mer av det jag fått ihop de senaste dagarna...

Dagens middag: Fiskgratäng. Sambons nästan absoluta favoritmat. Och det är ju gott. Gjorde svampstuvning till.
Nu ligger lillen, men sover ej. Han har bajsat 5 gånger idag!!! Inte vanligt.
Vi ser på "Arga Snickaren" och dricker te som har blivit nåt som hör till för oss... =) Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...