måndag 28 januari 2013

Matlista v. 5, reatips och fullsmockade dagar.


Tiden bara rusar fram och nu är det redan ny vecka, voj voj. 
Jobbade morgonpass idag...Mattias var hemma med Tiril. Efter jobbet plockade de upp mig, behövde köpa satinband på Åhléns, där hade de ju halva reapriset så det blev 2 presenter till Tiril också, en jättefin pippitunika och en brandbil med ljud.  Börjar ju närma sig!
Var så sugen att köpa en sånhär fin Stampe-lampskärm, halva reapriset= 49,50! Men barnen har ju redan fina molnlampor på sina rum.;) 

Här är veckans matlista! Tisdagens "Snabb köttfärslimpa på pizzavis" hittar ni recept på här, jag har inte testat det tidigare, ska bli kul att prova. 
Jag jobbar en extra kväll även denna vecka då en annan arbetskompis denna gång ville byta pass och vara ledig torsdag kväll. 
Onsdag och Torsdag kommer vara två fullsmockade dagar för oss/mig med möte på habiliteringen i Sundsvall, skola, kvällspass x2 och personalmöte, alltefter varandra i ett i ett. Skönt att jag har tredagarsledigt i helgen. ;) 

Kiron gjorde illa sig ikväll, han fick ju en onepiece i julklapp och gillar att ha den på kvällarna...Han gillar också att dra dragkedjan ända upp, fast jag bett honom att inte göra så. Denna gång fastnade han med läppen i dragkedjan och bara gallskrek, huvva innan man fattade vad det var frågan om. Stackarn blödde rejält! 
I övrigt är det mest dataspel som hägrar hemma för honom nu... 

Tiril är piggare och har busat nu ikväll med brorsan, hon är fortfarande hostig men bättre. 

Kikade lite på "Familjen Annorlunda" medan jag stod på trampmaskinen för nån timme sen, fick mig verkligen att inte tänka på att det var jobbigt att trampa, ja herregud vad jobbigt det skulle vara med så många ungar!

Imorgon är jag ledig! Lovely! 
Skickar extra kram ikväll till bror med familj som blivit sjuka, magsjuka är fyyyyy så jobbigt!  

1 kommentar:

Unknown sa...

Wiee då jobbar du med mig på torsdag. Och idag är alla familjemedlemmar piggelin. kram //lillebror

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...